IV Trobada Art i Escola: I ara què?

La trobada comença el divendres 16 de març de 2018 a les 18 h. al Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i continua dissabte 17, de 9 a 14 h., a la Casa de Convalescència, de l'Hospital de Sant Pau.

L'ICE de la UAB, amb el seu equip “Amb Sense. Art i Escola” us proposem una trobada adreçada als docents d’escola bressol, educació infantil, primària, secundària obligatòria i postobligatòria. El nostre objectiu és generar experiències inspiradores per al treball a l’aula a través de les arts, en aquests moments de canvi de paradigma global. Volem convidar-vos a incorporar temes transversals que poden ser introduïts a l'aula de la mà de l'art contemporani. Per això, com a elements inspiradors, començarem per la visita a l’exposició “Després de la fi del món” (CCCB).
La trobada pretén obrir temes que puguin ser d’interès per als projectes docents. 


PROGRAMA
Divendres 16 de març
18.00 Visita guiada a l’exposició “Després de la fi del món” al CCCB.

Ens inspirarem en aquesta exposició perquè és una mostra que no deixa indiferent ningú i és capaç de generar moltes reflexions en l’entorn educatiu i artístic. Tot i això, la nostra tria no té cap mena d’intenció d'il·lustrar-la o de crear cenyint-nos exclusivament envers els continguts de l’exposició.
  • La durada de la visita és d'una hora i quart.
  • Es faran 3 torns de 25 persones cadascun. 
  • ​Al formulari d'inscripció trieu-ne el que preferiu. Es demana arribar-hi uns deu minuts abans de l'hora triada.
 
Dissabte 17 de març
09.00 Arribada i acreditacions

09.30 Benvinguda i presentació de la Trobada

09.45 Conferència
Un desastre inevitable? La responsabilitat de l’educació guiant el canvi de paradigma
A càrrec de Marina Subirats, catedràtica de sociologia de la UAB.
 
11.00 Pausa

11.30 Tallers simultanis
  1. Taller Conservació. Ens endinsarem a la conservació a partir de metodologies creatives.
  2. Taller Destrucció. Viurem la destrucció a partir de metodologies sintètiques.
  3. Taller Creació. Treballarem la destrucció a partir de metodologies disciplinàries.
Al formulari d'inscripció trieu a quin d'ells voleu assistir. A cada taller hi haurà 25 persones.
Cada taller estarà assistit per un grup de quatre formadors membres de l’equip “Amb sense. Art i Escola”: dos responsables de la sessió amb un documentador relator i un fotògraf.  

13.00 Cloenda. Posada en comú i reflexió sobre l’experiència aconseguida al llarg de la formació. 

Amb la col·laboració de 

Llocs de realització
:

Divendres: CCCB, Carrer de Montalegre, 5, Barcelona.
Dissabte: Casa de Convalescència de l'Hospital de Sant Pau, Sant Antoni Maria Claret 171, Barcelona.

Data: 16 i 17 de març de 2018
Preu: 30 €
Inscripció: Formulari

Es faran gravacions i fotos de tota la trobada.

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Per obtenir la certificació haureu de signar, tant divendres com dissabte, els fulls corresponents, que trobareu a la secretaria de la Trobada durant tota la seva durada.


Tema dels tallers:
Creació, conservació i destrucció. En principi sembla com si fossin conceptes separats i, fins i tot, antagònics. La creació, a primera vista se’ns presenta com una activitat positiva, mentre que la destrucció sembla negativa. La conservació ens dóna la pauta per entendre les altres dues. Depèn del que conservem serà positiu i hi ha moltes coses que no és gens positiu conservar-les. Una mirada més profunda ens farà veure que als altres conceptes els passa el mateix. Podem crear coses o situacions que siguin molt negatives, que seria millor destruir-les i també podem destruir coses que fan molta nosa i deterioren la nostra vida o la nostra convivència o el medi ambient, i serà molt positiu destruir-les. Això ens mostra que els conceptes creació, conservació i destrucció són necessaris per la transformació i el progrés de la nostra societat i de la nostra feina.

Proposem un concepte transversal que ens permeti pensar en els límits de l’acció. Evidentment d’una forma relativa, referida a un mateix. La ètica, la responsabilitat de cadascú, serà el que ens permetrà decidir què creiem que és necessari destruir, crear i conservar del món que ens envolta.

L’objectiu és generar experiències educatives inspiradores a través de les arts, en aquests moments de canvi de paradigma global. En realitzar els tallers farem ús de tres metodologies diferents per aprendre i experimentar.