XIV Jornades d'Innovació a l'Etapa d'Educació Infantil - Programa

Presentació Programa

Divendres, 26 d’octubre de 2018
Sala d’actes del rectorat de la UAB

18.00 Inauguració de les Jornades

18.15 Conferència inaugural Qui educa avui?
Diàleg entre el psiquiatra Ramon Riera (autor del llibre La Connexió Emocional) i la psicòloga Verònica Antón, moderat per la periodista especialitzada en temes educatius Elisabet Pedrosa.

Dissabte, 27 d'octubre de 2018
Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres

09.30 Infàncies, contextos i educacions
Conversa filosòfica entre Mari Carmen Díez i Vicenç Arnaiz, moderada pel professor de la UAB Xavier Gimeno.

11.00 Pausa per esmorzar

11.45 Taules d’experiències

Vuit tallers diferents d’intercanvi de coneixement amb diferents serveis i agents educatius amb els quals els assistents al taller podran dialogar i intercanviar sabers i opinions. Haureu de triar-ne un al formulari d'inscripció.

• Els espais d’art i creativitat
    • 0-3: El Graner, centre de creació de dansa contemporània. Mercat de les Flors i Escoles Bressol Municipals de Barcelona.
    • 3-6: Espais C: espais de creació artística a les escoles. UAB i Consorci d’Educació de Barcelona.
  • El contacte directe amb la natura
    • 0-3: L’associació EDNA, escoles de 2 a 6 anys.
    • 3-6: Escola pública La Popa de Castellcir - ZER El Moianès Llevant.
  • L’atenció a la salut integral
    • 0-3: Servei de petita infància i famílies de Badia del Vallès.
    • 3-6: Fundació Orienta.
  • La relació amb els museus
    • 0-3: LAB 0-6. UMANRESA (FUB).
    • 0-6: Escola Samuntada de Sabadell (Projecte Magnet amb el Museu Català de Paleontologia).
  • Els espais de lleure i d’educació no formal
    • 0-3: LALUDO, la ludoteca, experiència al Parc de la Ciutadella. Comunitats que eduquen.
    • 3-6: Els menjadors escolars. Entitat Kampi Qui Pugui.
  • L’acompanyament a les famílies
    • 0-3: Projecte PAIDOS. Caritas Barcelona.
    • 3-6: Espais d’infants i famílies de l’escola pública Abat Marcet de Terrassa.
  • L’atenció a la infància protegida
    • 0-3: Servei d'Acolliment Familiar de la Fundació IRES.
    • 3-6: Centre d'Acolliment Els Llimoners del Consorci de Serveis Socials de l'Ajuntament de Barcelona.
  • La vinculació amb el barri i la comunitat
    • 0-3: TIAF, Taula d’Infància, Adolescència i Famílies. La Marina. Barcelona.
    • 0-6: Xarxa de Petita Infància 0-6 de l’Ajuntament de Sant Just Desvern.

14.00 Pausa per dinar

16.00 Taules de vida
Més enllà de l’escola: histories de vida. Un espai de conversa amb professionals de diferents àmbits. Haureu de triar-ne un al formulari d'inscripció.
  • Una vida dedicada a l’art i la creativitat, a càrrec de Núria Gibert, del Programa de música per a nadons i famílies.
  • El contacte amb la natura, a càrrec de Martí Boada.
  • L’alimentació i la salut, a càrrec d'Ada Parellada.
  • La passió per la música, a càrrec de Joan Casals.
  • Educar a través dels mitjans, a càrrec de Laia Servera de l'InfoK.
  • L’acompanyament a les famílies, a càrrec de Carme Thió de Pol.
  • L’atenció a la Infància protegida, a càrrec de Meritxell Torres, professional de l’EAIA dels Pirineus.
  • El compromís amb el barri i la comunitat, a càrrec de Custòdia Moreno del moviment veïnal del Carmel.

17.15 Cloenda de les Jornades

Formulari d'inscripció