Trobada Gamificació des de l'aula: Experičncies, propostes i realitats

Ens queixem que els nostres estudiants no s’esforcen prou, que no són capaços de concentrar-se en una tasca durant un temps llarg. Però és clar que sí que ho fan. Això sí, quan acaben els deures. Llavors poden passar hores recorrent el món virtual del seu joc favorit, fent tasques aparentment inútils (com eliminar zombis) però que requereixen una concentració i una perícia que ja ens agradaria que demostressin a classe. Parlem d’estudiants però podríem dir el mateix de qualsevol persona.
Aquesta és la gran pregunta: Què tenen els jocs que fa que les persones s’esforcin tant? I la segona gran pregunta: Com podríem utilitzar els elements dels jocs per aconseguir que els estudiants s’esforcessin estudiant igual que s’esforcen eliminant zombis?
Intentarem donar algunes respostes a aquestes preguntes. S’analitzaran els elements que caracteritzen els jocs i es mostrarà de quina manera es poden utilitzar aquests elements per convertir la nostra docència en quelcom apassionant (no només per a nosaltres).

PROGRAMA

08.30 Recepció
09.00 Presentació de la trobada
09.15 Conferència

Gamificar les aules, per què?
a càrrec de Miquel Valero, professor Catedràtic del Departament d'Arquitectura de Computadors de la Universitat Politècnica de Catalunya. Ha estat Cap d'Estudis de la Facultat d'Informàtica de Barcelona, subdirector de l'Institut de Ciències de l'Educació i director de l'Escola Politècnica Superior de Castelldefels.

10.15 Tallers simultanis

Al formulari d'inscripció trieu a quin d'ells voleu assistir. *

  1. Gamificació amb Moodle; a càrrec de Jordi Marín.
    • La majoria dels usuaris de Moodle desconeixen que aquesta popular eina ofereix interessants opcions de gamificació, que descobrireu en aquest taller.
  2. Classcraft, proposta de gamificació integral a les aules del Cicle superior de Primària i de Secundària; a càrrec de Ramon Barlam i Ferran Martínez.
    • Alumnes i professors explicaran la seva experiència de tres cursos en el que probablement és l'eina que millor facilita una millor gamificació al llarg de tot el curs.
  3. Participar per primera vegada en el World Mobile City Project (Barcelonada, Valencianada, etc.), primeres passes; a càrrec de Nia Colldeforns, Vicent Ferrer, Olga Gargalló i Francesc Joan López.
    • Vols conèixer un projecte que sorprendà i fascinarà alumnes i professor? Converteix la teva classe en un engrescador joc de rol, amb estímuls constants a la superació i la col·laboració.
  4. Gamificació al SINS Cardener de Sant Joan Vilatorrada; a càrrec de Toni Tubio.
  5. Virtual Touch, una proposta d'entorns virtuals d'aprenentatge gamificats; a càrrec de Jaume Bartolí, Anna Casmitjana i Maria José Lasala.
    • Es mostrarà, d'una manera pràctica com poder treballar amb els alumnes en un entorn virtual en 3D basat en Open SIM, gamificat.
  6. La química en joc; a càrrec de Juanfra Álvarez.
    • Descobreix com podem estimular l'aprenentatge de la química a partir de la gamificació.
11.15 Descans

11.45 Tallers simultanis

Al formulari d'inscripció trieu a quin d'ells voleu assistir. *

  1. Gamificació amb Moodle; a càrrec de Jordi Marín.
    • La majoria dels usuaris de Moodle desconeixen que aquesta popular eina ofereix interessants opcions de gamificació, que descobrireu en aquest taller.
  2. Classcraft, proposta de gamificació integral a les aules del Cicle superior de Primària i de Secundària; a càrrec de Ramon Barlam i Ferran Martínez.
    • Alumnes i professors explicaran la seva experiència de tres cursos en el que probablement és l'eina que millor facilita una millor gamificació al llarg de tot el curs.
  3. Participar per primera vegada en el World Mobile City Project (Barcelonada, Valencianada, etc.), primeres passes; a càrrec de Nia Colldeforns, Vicent Ferrer, Olga Gargalló, Francesc Joan López i Palmira Santamaria.
    • Vols conèixer un projecte que sorprendà i fascinarà alumnes i professor? Converteix la teva classe en un engrescador joc de rol, amb estímuls constants a la superació i la col·laboració.
  4. Gamificació al SINS Cardener de Sant Joan Vilatorrada; a càrrec de Toni Tubio.
  5. Virtual Touch, una proposta d'entorns virtuals d'aprenentatge gamificats; a càrrec de Jaume Bartolí, Anna Casmitjana i Maria José Lasala.
    • Es mostrarà, d'una manera pràctica com poder treballar amb els alumnes en un entorn virtual en 3D basat en Open SIM, gamificat.
  6. La química en joc; a càrrec de Juanfra Álvarez.
    • Descobreix com podem estimular l'aprenentatge de la química a partir de la gamificació.

12.45 Taula rodona a càrrec d’alumnes, professorat i participants en el Projecte World Mobile City Project del curs passat.

13.45 Cloenda



(*) Trieu un taller diferent a cada torn.

Lloc de realització: Casa de Convalescència. Hospital de Sant Pau, c/ Sant Antoni Maria Claret 171, Barcelona.
Data: 25 de novembre de 2017
Preu: 20 €
Es faran gravacions i fotos de totes les activitats d'aquestes jornades.

Formulari d'inscripció

Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Per obtenir la certificació haureu de signar els fulls corresponents, que trobareu a la secretaria de la Trobada durant tota la seva durada.