Yomo

L’Escola d’Enginyeria de la UAB participa amb estand propi en el YoMo (The Youth Mobile Festival), que es realitza com a part del GSMA Mobile World Congress a finals de febrer i principis de març de 2017 al recinte Montjuïc de la Fira. El Yomo és una activitat STEAM on els alumnes poden experimentar la ciència i la tecnologia més sorprenent. S'esperen 20.000 estudiants entre 10 i 16 anys.

YoMo ha estat dissenyat per portar l’aprenentatge de l’aula a la vida real, mitjançant la demostració d’oportunitats professionals emocionants i gratificants disponibles en l’ecosistema mòbil i del sector STEAM  (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics). L’entrada és gratis per als grups escolars inscrits.





A l’estand de l’Escola d’Enginyeria hi trobareu els següents tallers:

Control de la velocitat de creuer d’un automòbil
El control automàtic és present en les nostres vides, però no el veiem: des del nivell de l’aigua d’una la cisterna al “pilot automàtic” d’un avió. Mitjançant eines de simulació, experimentarem amb els aspectes fonamentals del control de velocitat de creuer d’un vehicle amb el  controlador PID (Proporcional-Integral-Derivatiu) que és molt intuïtiu i és el més utilitzat a nivell industrial.


CIPOActivity
Videojoc basat en Kinect per a promoure capacitats cognitives i motores per a persones amb discapacitat intel·lectual i trastorns mentals.

Es tracta d'un videojoc per a potenciar el benestar físic i emocional de persones amb discapacitat intel·lectual. Es treballa el nivell lúdic, d'estiraments i de relaxació. Consta de 4 blocs jocs: Aeròbic, Bosc de Jocs, Cipocolors i Relaxació. El projecte l'ha fet la cooperativa CIPO de Sabadell i el Centre d'accessibilitat Ambiental de Catalunya (CAIAC) de la UAB amb finançament de l'obra social de La Caixa.


Cloud GPS
L’activitat es divideix en dues parts: a la primera es presenta als participants els fonaments dels sistemes de posicionament i navegació per satèl·lit, com el sistema GPS, i que són presents a les nostres vides quotidianes. Per exemple, quan viatgem en cotxe i volem trobar la millor ruta per arribar al destí, per evitar que ens perdem quan fem una excursió per la muntanya, per conèixer a quina hora arribarà el següent bus que ens portarà a casa, o per facilitar l’aterratge dels avions quan hi ha molta boira i no s’hi veu la pista. A la segona part de l’activitat s'ofereix una visió del futur dels receptors GPS, i com aquests aprofitaran l'Internet de les coses i el Núvol (Cloud) per a oferir serveis que actualment no són possibles degut a les limitacions de consum i capacitat de càlcul dels receptors actuals.


Són els robots intel·ligents o més aviat tontets?
Es fa una demostració pràctica de fins on es pot arribar en robòtica fent servir els coneixements que s'imparteixen a nivell universitari. El resultat és una pila de robots imprimibles amb estructura molt diversa i un joc de hockey automàtic que ens permet jugar físicament contra el nostre telèfon mòbil. Qui guanyarà?
 

Més informació:
https://www.mwcyomo.com/ca/