Viu a la UAB

Dipòsit de la tesi

En aquesta pàgina trobaràs tota la informació relacionada amb el dipòsit de la teva tesi doctoral: qüestions generals que prèviament has de tenir en compte, el procediment de dipòsit de la tesi i un recull de preguntes freqüents.

Has de tenir en compte el calendari aproximat del procés. En el diagrama del procediment trobaràs la informació sobre els terminis. També cal que tinguis present que hauràs d'abonar 156,87 € en concepte de pagament de les taxes de la defensa.

L'1 d'octubre s'inicia el curs acadèmic, per la qual cosa, si diposites la tesi a partir d'aquest dia, hauràs de formalitzar i abonar la matrícula (tutoria de tesi) del curs acadèmic corresponent a més de les taxes de defensa de la tesi.

En aquest vídeo tens una explicació de tot el procés de dipòsit de la teva tesi doctoral:

Prèviament al dipòsit d'una tesi doctoral, has de tenir en compte que:

• Cada programa de doctorat pot tenir una normativa específica que amplia o matisa la informació que trobaràs en aquestes pàgines, de manera que et recomanem que consultis a la Coordinació del Programa de Doctorat  (Departament/Institut responsable del teu doctorat).
  • Si ets un doctorand matriculat segons el RD 99/2011, recorda que has d'haver realitzat totes les activitats obligatòries del teu programa de doctorat. És imprescindible que un cop hagis incorporat a Sigma (autoservei) les evidències que has fet les activitats, el teu director o tutor les validi també a Sigma. És un tràmit imprescindible per poder fer el dipòsit. Pots consultar aquí la informació sobre com introduir-les.
  • Si vols que a la teva tesi se li reconegui la menció Doctor Internacional, has de presentar la sol·licitud corresponent de menció a l'Escola de Doctorat, en el moment del dipòsit de la tesi,  a fi que puguis disposar d'una resolució favorable de la Junta Permanent, si escau,  per poder sol·licitar el títol de doctor/a.

Documentació que hauràs d'aportar:
    • Sol·licitud signada i segellada pel coordinador del programa de Doctorat
    • Certificat de l'estada (català, castellà o anglès)
    • Justificant de l'estada signat i segellat pels directors
    • Dos informes, que podràs aportar fins la data de la defensa (català, castellà o anglès)
  • Si vols defensar la tesi en un espai que no sigui de la UAB, has de presentar la sol·licitud a l'Escola de Doctorat (tesis@uab.cat), amb un mes d’antelació al dipòsit de la tesi,  a fi que puguis disposar d'una resolució favorable de la Junta Permanent, si escau. En aquesta sol·licitud hauràs d’indicar la següent informació: quin ha estat el lloc on s’ha fet la recerca per part del/de la doctorand/a, on s’ha fet la recollida de dades per a la tesi i si el lloc on es demana fer la defensa és un centre docent. També caldrà que hi adjuntis l'acceptació del/s director/s, tutor i coordinador del programa de doctorat a la teva petició. Revisa en aquest enllaç els llocs que estan autoritzats per defensar la tesi.
  • En el cas que la teva tesi hagi d'estar sotmesa a processos de protecció o transferència de tecnologia, cal que consultis el procediment, el document que cal emplenar i signar per ser consultada (declaració de confidencialitat per a les persones que assisteixin a l'acte de la defensa, o que siguin membres del tribunal de la tesi, o que tinguin accés al contingut íntegre de la tesi doctoral) i el document de fi de la confidencialitat.

La UAB posa a la teva disposició informació online sobre la propietat intel·lectual i l’accés obert per a les tesis i per a qualsevol altre treball.

El web Propietat Intel·lectual i Accés Obert conté un recull de preguntes freqüents que aporten informació en matèria de propietat intel·lectual i accés obert, de caràcter orientatiu i sense que es puguin considerar, en cap cas, assessorament jurídic per part de la Universitat Autònoma de Barcelona. Pots accedir-hi fent una cerca a la casella o bé navegant per les carpetes temàtiques.