Departament de matemàtiques > Divulgació > Dissabtes de les matemàtiques

Imatge dissabtes

El curs 1999/2000 es va inaugurar el cicle de conferències Trobades amb secundària que va esdevenir el que ara anomenem Dissabtes de les Matemàtiques. Aquest nou format va començar el curs 2003/2004. Després de tants anys els Dissabtes de les Matemàtiques ja són un clàssic i, en cada edició, més d'un centenar d'estudiants de batxillerat, els seus professors, monitors i d'altres fans de les matemàtiques tenen l'oportunitat de participar en aquesta experiència.

Els Dissabtes de les Matemàtiques 2008, 2009, 2010, 2011 i 2012 han estat parcialment subvencionats per la Secretaria d'Universitats i Recerca.

Mitjançant aquestes activitats, el Departament de Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona, vol mostrar quina és la presència de les matemàtiques en el món actual i compartir la passió per aquesta ciència.

L'estructura de la primera de les quatre sessions és especial perquè es fa conjunta amb el departament de Física. En aquest cas a les 10h comença la conferència de Matemàtiques a la Sala d'Actes de la Facultat de Ciències, a les 11h es fa un petit esmorzar i, seguidament, a les 11:30h comença la de Física.

Per a la resta de sessions l'estructura és sempre la mateixa. A les 10 h comença la conferència a la sala, a les 11 h es fa l'aturada per l'esmorzar i a les 11:30h comença una pràctica o un taller relacionat amb el tema del dia.

La majoria de les xerrades són impartides per professors que són o han estat membres del Departament de Matemàtiques.

L'últim dia del cicle s'atorgarà un diploma acreditatiu als alumnes que hagin participat en les cinc sessions.

Si el tema tractat en alguna de les sessions és del teu interès pensa que a través del Programa Argó de la Universitat Autònoma pots demanar suport al nostre Departament per a fer un treball de recerca al teu Centre sobre qüestions relacionades.

Més informació sobre edicions anteriors.

Coordinador: José González, secundaria@mat.uab.cat
MATUAB Divulga Subscriu-te, i rebràs informació sobre les activitats organitzades pel departament

Orientació Universitària Adreçades a estudiants de batxillerat i de cicles formatius de grau superior

UAB Divulga Revista de divulgació científica de l'Autònoma