Sessió de la Junta de Facultat

Junta de Facultat

La Junta de Facultat és el màxim òrgan de representació de la Facultat i es reuneix un cop cada trimestre

 

12/05/2022

El dimecres 4 de maig a les 12.00h  s’inicià la junta ordinària de facultat corresponent al segon semestre del curs 2021-22. La junta tingué un format presencial (Sala de Juntes)  . L’ordre del dia reuní en vuit apartats els informes relatius als diferents vicedeganats i coordinacions de titulació  integrades en l’actual equip de govern.

El primer informe va correspondre a la degana, professora Olga Serradell. La seva presentació s’estructurà en dues parts. La primera, adreçada a donar informacions sobre temes de la facultat i l’activitat de les diferents comissions de Rectorat en les quals hi participa. La segona,  relativa als dos documents sotmesos a aprovació. Pel que fa al temes de la facultat la degana va esmentar els següents: a)La renovació del sector C, representants dels estudiants, amb les eleccions celebrades entre el 5 i el 7 d’abril. b)L’inici de les obres de la nova aula al primer pis, finançada pel Pla d’Infraestructures Universitàries (PIU). c) L’assignació de la   tècnica de gestió del Sistema de Garanties Internes de Qualitat, Elia Soriano,  de forma exclusiva a la facultat. d) Va anunciar que l’acte de Graduació tindrà lloc el 2 de juliol al matí (entre les 11h i les 14h) a l’Hotel Campus, En relació a informacions sobre el  Rectorat,  va fer esment, en primer lloc, als efectes del  ciberatac i a la conveniència, reiterada pels responsables del servei informàtic, de procedir a la reinstal·lació de tot el software en els ordinadors no donats de baixa. Comentà  la previsió d’ aprovar , abans de finalitzar l’any 2022, una modificació de la docència supervisada. Quant a  la situació econòmica, va indicar que  el Rector ha  alertat del dèficit acumulat. La UAB té una mitjana de 5 milions de dèficit anual des de fa 13 anys. La degana va començar la segona part del seu informe tot assenyalant que el Rector de la UAB va emetre una resolució en la qual requeria a la Junta de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia l’aprovació de mesures preventives de l’assetjament sexual. Així ho va comunicar per correu electrònic a tots els membres de la junta  el dia 8 d’abril , incloent ja una primera proposta de les mesures requerides. Després de rebre algunes respostes i de treballar el tema,  l’equip de govern de la facultat va elaborar les  dues propostes : “Pla de formació en violència de gènere de la facultat de ciències polítiques i de sociologia de la UAB” i  “ Protocol de comunicació contra la violència de gènere a la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de la UAB”. La degana va explicar les principals característiques d’aquests documents i el propòsit de dur a terme el primer pla de formació abans del final del present curs acadèmic. En el torn obert de preguntes, les intervencions de representants dels estudiants i del professorat varen interessar-se per diversos aspectes del pla de formació i del protocol de comunicació a l’hora que varen fer suggeriments en relació a l’aplicació de tots dos. Finalment, sotmesos a aprovació ven rebre  el vot a favor dels membres de la junta de facultat.

Després de l’informe de la degana varen  passar a presentar els seus respectius  la resta de membres de l’equip de govern de la facultat. Així, el vicedegà d’ordenació acadèmica, professor Oriol Costa, comentà els  diversos documents sotmesos a aprovació de la junta. En concret, l’aprovació dels premis extraordinaris; els  criteris de planificació docent del curs 2022-23; la petició a la Junta de Facultat per a la delegació de competències de tràmit a la COA; la proposta d’extinció del Màster en Recerca Avançada de Ciència Política i la verificació per al curs 2023-24 del Màster GLOBED. Tots aquests documents varen rebre el vot favorable dels membres de la junta de facultat. Els coordinadors dels diferents graus varen informar de temes de la seva competència. El coordinador de C. Política i Gestió Pública, professor Guillem Rico, va fer referència a la participació de la facultat al saló de l’ensenyament. També informà, en el marc del programa Argó,  de la presència d’estudiants de batxillerat en algunes classes d’assignatures dels graus impartits a la facultat els dies 2 i 3 de maig. El coordinador de Sociologia, professor Josep Espluga, va centrar el seu informe en l’estat del PAT (Pla d’Accio Tutorial) a la facultat. El coordinador del grau de RRII, el professor Francesc Serra, va recordar que aquest curs es graduarà la primera promoció d’aquesta titulació a la facultat.  El coordinador dels màsters, professor Oriol Barranco, va fer esment a l’aprovació ja feta del compromís de recursos per al màster GLOBED. A continuació va anunciar que  la cerimònia de graduació dels estudiants dels màsters estava prevista  per al 17 de juny.

Pel que fa al vicedeganat d’ Economia i Serveis, la professora Ana Mar Fernández, inicià el seu informe tot fent referència a distintes actuacions en curs o que s’han fet en els espais de la facultat. Quant als pressupostos,  va presentar, en primer lloc, la liquidació del pressupost del 2021 i va descriure les seves partides segons la documentació aportada. En segon lloc, presentà la proposta de pressupost per a l’any 2022, que seria de 140.873,64 Euros. Va revisar i justificar les distintes partides detallades en la documentació aportada. Sotmesos a aprovació la liquidació de pressupost 2021 i proposta del  nou per a l’any  2022  es varen aprovar  amb el vot a favor dels membres de la junta de facultat. La vicedegana de TFG, professionalització i comunicació, professora Dafne Muntanyola va comentar que, pel que fa a les tasques de comunicació, s’havia continuat la tasca de publicació del butlletí mensualment. També va comentar els canvis introduïts a la web, amb l’actualització de notícies i agenda. Les xarxes d’ Instagram tenen 650 seguidors i Twitter és operatiu  amb el compte @PolitiquesUAB. Pel que fa a TFG, s’havia iniciat  el període de reserva de plaça, i al juliol s’obriria el catàleg general Des de professionalització, va recordar que s’està a punt de cloure el curs 2021-2022 de l’assignatura de pràctiques professionals amb el major nombre de matriculats de la història de l’assignatura, El vicedegà d’Intercanvis i de Relacions Institucionals, professor Francesc Serra, va informar que, de cara al curs vinent 2022-23 les demandes d’estudiants OUT han augmentat fins arribar als 120, de la mateixa manera que la d’estudiants IN, resultat aquest darrer de la gran acumulació d’alumnes en el segon semestre tot això ha implicat molta feina a la Gestió Acadèmica. El Secretari de la facultat, professor Francesc Muñoz Pradas, va resumir les principals etapes seguides en el procés electoral de representants  del sector C que varen culminar amb la proclamació definitiva de resultats el passat 21 d’ abril. Recordà que calia escollir aquells representants dels estudiants que participarien en les comissions delegades de la junta i en la comissió d’usuaris dels serveis de restauració. Pel que fa al SGIQ va anunciar que s’està treballant en la preparació de l’informe del curs 2020-21 i que aquest es  presentarà a la junta de facultat, prevista per a la primera setmana de juliol, el dimecres dia 6.

Amb el darrer punt de l’ordre del dia, corresponent a precs i preguntes, es va arribar al final de la junta, a les 14 hores.

 

Acords aprovats :

-Aprovació del Pla de Formació en Violència de Gènere a la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia 

-Aprovació del Protocol de Comunicació contra la violència de Gènere a la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia 

-Aprovació de premis extraordinaris curs 2020-21 
-Aprovació dels criteris de planificació docent del curs 2022-23 
-Aprovació de la proposta de la Comissió d’Ordenació Acadèmica sobre procediments de tramitació d’assumptes de la seva competència

-Aprovació de l’extinció del Máster Universitari en Recerca Avançada en  Ciència Política

-Aprovació de la modificació del  Màster GLOBED

-Aprovació de la liquidació de pressupost 2021 i proposta de nou pressupost 2022 

 

Francesc Muñoz 

Secretari de la Facultat