La UAB ofereix a l’alumnat beques per fer pràctiques a l’estranger

L'alumnat que vulgui fer pràctiques en empresa a l’estranger entre febrer i setembre del 2018 ja pot sol·licitar les beques dels programes Erasmus+ Pràctiques i UAB Exchange Programme Traineeships per tal de cofinançar la seva estada. La convocatòria es tancarà l’1 de febrer.

21/11/2017

En concret, la present convocatòria de beques s’adreça a l’alumnat que vulgui fer les pràctiques entre el 16 de febrer i el 28 de setembre del 2018. Erasmus+ Pràctiques és el programa de referència si la destinació és un país europeu, i permet fer pràctiques curriculars, extracurriculars i com a persona acabada de titular. Quan la destinació és un país aliè a l’àmbit europeu, cal acollir-se al programa UAB Exchange Programme Traineeships (antic Programa Propi), que permet fer pràctiques curriculars i extracurriculars.

Amb aquestes eines, la UAB promou la mobilitat internacional del seu alumnat, conscient de la importància que aquesta té per al seu futur: segons l’Estudi sobre l’Impacte de l’Erasmus (2016), el 64% de l’empresariat creu que haver realitzat una experiència de mobilitat és un factor important a l’hora de contractar persones.

Erasmus+ Pràctiques forma part del programa europeu de mobilitat Erasmus+ de 2014-2020 de la Comissió Europea, i el SEPIE (Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació) en distribueix els fons a l’Estat espanyol. UAB Exchange Programme Traineeships, en canvi, és un programa exclusiu de la pròpia Universitat. Ambdós estan gestionats pel Servei d’Ocupabilitat de la UAB i tenen els següents objectius:

• Ajudar les persones joves a adquirir habilitats i competències professionals addicionals a través de la formació i de l’experiència pràctica a l’estranger.
  • Millorar la qualitat de l’ensenyament a la UE i de la formació de l’alumnat.
  • Contribuir a la modernització dels sistemes d’educació i de formació professional.
  • Promoure la participació del jovent en la societat.

En aquest enllaç trobareu la convocatòria per a ambdós programes: Erasmus+ Pràctiques i UAB Exchange Programme Traineeships (antic Programa Propi Pràctiques) per a la mobilitat d’estudiants de Grau, Màster i Doctorat per al curs acadèmic 2017-2018.