La periodista Fàtima Llambrich explica el cas del seu llibre 'Sense cadàver'

Fàtima Baldrich

Fàtima Llambrich, periodista i alumni de l’Escola, ha parlat del seu llibre “Sense cadàver” amb una quinzena d’estudiants de Grau, en una sessió del divendres 26 de gener, emmarcada en l’assignatura de “Tècniques d’investigació social”.

29/01/2018

La periodista de TV3 és autora del llibre de no-ficció “Sense cadàver” (Ara Llibres, 2016), basat en el cas de Ramón Laso. Un cas pioner a Espanya per la primera condemna a 30 anys de presó per homicidi l’any 2012, sense que apareguessin els cossos de les víctimes després d’una minuciosa investigació. La periodista retrata el condemnat d’un mediatitzat cas, combinant un relat de fets investigats amb entrevistes als protagonistes.

Durant la sessió, Llambrich va desgranar el procés d’investigació del cas per part de la Unitat Central de Persones Desaparegudes de Mossos d'Esquadra, “després de ser arxivat a cap de dos dies”. El principal objectiu de la qual era, primerament, “motivar que les persones estaven mortes” i, a continuació, demostrar els indicis de criminalitat.

Segons la professional de la comunicació, cobrir casos d’investigacions policials és una feina “molt marcada i rutinària” als mitjans. Per això, la periodista va escollir el llibre com a suport periodístic: “aquí jo tenia l'oportunitat de fer una investigació periodística a part”. Això ha permès detallar una exhaustiva feina o “puzle conjunt” des d’una perspectiva inusual: “jo m’ho he passat molt bé traient a la llum la quotidianitat, allò no visible d’aquesta investigació”.

Els estudiants han fet preguntes i han intervingut durant la xerrada, en la qual la periodista també ha repassat altres casos similars i d’actualitat a Espanya.

Sobre l’autora

Fàtima Llambrich és periodista, llicenciada en Criminologia i exalumna del Curs de Tècniques de Comunicació Aplicades a la Investigació de l’Escola. Fa més de 15 anys que treballa a TV3, cobrint l’actualitat referent a investigacions policials, processos judicials o afers sobre seguretat.