L'equip d'Economia que va guanyar la Lliga de Debat Universitària, preparat per a la final a l'abril

joves

L’equip format per quatre alumnes del grau d’Economia que van guanyar la fase local a la UAB de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives fa unes setmanes ja s’està preparant per a competir a l’abril amb la resta d’universitats en la gran final a la Universitat Jaume I, i reeditar el títol de campiona que va aconseguir la UAB en l’edició de l’any passat

18/03/2024

L’equip d’alumnes del grau d’Economia de la Facultat d’Economia i Empresa format per Jan Bonet Villaescusa, Júlia Criado Estadella, Miguel Hernandez Cabrera i Sergio Borrego Rodríguez (“Equip 5 de Jan Bonet”) va ser el guanyador de la fase local de la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives que va tenir lloc a la UAB del 26 al 28 de febrer a la Sala Teatre de la UAB. L’equip d’Economia va guanyar a la resta d’equips tot debatent al voltant de la pregunta “Cal ser tolerants amb els intolerants?”. A la final es va enfrontar amb l’equip anomenat “Equip 9 de Roger Pluma”.

La UAB ha estat gairebé sempre entre els equips al capdavant de la classificació en la Lliga de Debat Universitària. Sense anar més lluny, l’equip de la UAB de l’any passat va guanyar davant dels equips de totes les universitats de la Xarxa Vives, amb el tema de debat “És sostenible el turisme?”. A més a més, l’estudiant de la UAB Dominik Andras va ser considerat el millor orador de tota la competició. Uns anys abans, el 2019, l’equip de la UAB també va guanyar la competició, i en l’edició del 2017 va quedar subcampiona. Ara l’equip guanyador es prepara per a reeditar el títol de l’any passat en la final, que serà del 24 al 26 d’abril a la Universitat Jaume I (Castelló de la Plana). 

Tant la lliga universitària com la de secundària i batxillerat s’agrupen a la UAB sota el programa “Suma’t al Debat” , que representa una experiència per als estudiants i que van més enllà de l’aprenentatge de tècniques de debat. Aquest projecte facilita el desenvolupament d’habilitats com la comunicació no verbal, la recerca i anàlisi d’informació i el treball en  equip. D’aquesta manera, es contribueix no només al desenvolupament acadèmic, sinó també al personal dels estudiants, preparant-los per a futurs reptes professionals i personals.

 La UAB prepara els campions de la lliga de debat de secundària per a la final

Els estudiants Paul Sánchez, Noa Arias, Alberto Samitier i Jordi Carrascal, de l'Institut Manyanet Sant Andreu, que van guanyar la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat a la UAB, van ser convidats a visitar el campus de l’Autònoma, fa uns dies, on van aprofundir en el món de la intel·ligència artificial i la tecnologia. A través d'una visita detallada que els va oferir l'Escola d'Enginyeria i experiències pràctiques als Open Labs i el Centre de Visió per Computador, es preparen ara per a la gran final del 17 al 19 d’abril a la Universitat Jaume I en la competició amb la resta d’equips guanyadors de totes les universitats de la Xarxa Vives. Allà debatran sobre si la intel·ligència artificial representa una amenaça per a la humanitat o no.

Durant la seva visita a l'Escola d'Enginyeria, Cristina Fernández Córdoba, sotsdirectora d'Alumnat, de Relacions amb Secundària i de Gènere, els va oferir una panoràmica detallada de les instal·lacions, els programes acadèmics i els projectes de recerca en curs. A més, van tenir l'oportunitat d'explorar els Open Labs, uns espais innovadors on la col·laboració entre investigadors i agents locals de diversos sectors facilita la creació conjunta de solucions tecnològiques amb un impacte social positiu. Aquesta experiència es va veure enriquida per la participació dels docents de l'escola com a jurats durant la lliga, consolidant així una relació estreta entre els estudiants i el món acadèmic i investigador.

Acompanyats per l'Aura Hernandez, doctora del Departament de Ciències de la Computació, els joves estudiants van explorar el Centre de Visió per Computador, un espai on la fusió de creativitat, iniciativa i saviesa impulsa la recerca d'avantguarda en el camp. Els membres de l'equip guanyador van ser testimonis dels programes de desenvolupament de la tecnologia d'un cotxe autònom i van comprendre millor els progressos en diagnòstics assistits per ordinador i altres aplicacions pràctiques de la intel·ligència artificial, que s'allunya de ser una amenaça i es converteix en una eina valuosa per al progrés humà.