Els estudiants participen en una dinàmica sobre turisme experiencial basada en els sentits

Dinàmica sobre turisme experiencial a través dels sentits amb estudiants del Màster en Patrimoni
Els estudiants olorant diverses aromes.

La Coordinació del Màster Oficial en Gestió Turística del Patrimoni Cultural va organitzar una dinàmica de grup amb els estudiants d'aquesta especialització per treballar sobre el concepte de turisme experiencial, i adonar-se de la dificultat que representa la seva gestió. L'alumnat va participar en activitats fonamentades amb l'ús dels sentits, i també en un taller de dicció per saber preparar la veu per a tasques de guiatge turístic.

28/04/2023

Els estudiants del Màster Oficial en Gestió Turística del Patrimoni Cultural van participar en una dinàmica de grup, a l'aire lliure, per conèixer i treballar el concepte de turisme experiencial, i entendre la dificultat que suposa la seva gestió.

Des de la Coordinació d'aquesta especializació, portada a terme per la professora Maria Abril, es van preparar diverses activitats basades en l'ús dels sentits per generar una experiència turística inoblidable. A través del tacte, l'oïda i l'olfacte, sense poder utilitzar els ulls que estaven embenats, els estudiants havien de fer un petit recorregut sense sabates, tenint en contacte les plantes dels seus peus sobre diversos materials i textures per on havien de caminar i que havien d'identificar.

L'activitat vinculada amb l'olfacte consistia en poder endevinar les olors que desprenien diferents recipients que havia portat la docent, com perfums, ambientadors, sabons... els quals eren formats per un sol element natural o per diversos. En referència a l'oïda, també havien d'esbrinar sons, pèro alguns eren molt similars, i els hi va costar més donar amb la resposta correcta. 

La segona part de la sessió va ser un taller de preparació i educació de la veu per poder parlar davant del públic, com pot exigir treballar professionalment en el sector, en àmbits com el guiatge de grups de visitants, o presentant projectes davant de representants d'administracions públiques, fundacions o en empreses turístiques. En aquest sentit, es van realitzar diversos exercicis de respiració, i de postures i posicions del cos per poder relaxar i escalfar la veu, i poder-la projectar adequadament cap als altres, sense ofegar-se.

Posteriorment, es va passar a practicar la dicció i la vocalització per poder pronunciar correctament i fer entendre bé el missatge que es vol transmetre a les persones del voltant. Va ser un dels moments més divertits i hilariants de la jornada.

La gran predisposició de l'alumnat a tenir la ment oberta i a participar en una activitat experiencial, que desconeixia prèviament, va comportar que entengués, a la perfecció, quin era el concepte d'aquesta tipologia de turisme, i els seus pilars: la vivència, l'experiència i el divertimento.

 

Exercicis de respiració i educació de la veu
Els estudiants realitzant exercicis de respiració per educar la veu, seguint les indicacions de la Coordinadora del Màster, Maria Abril.