“Estic vivint una de les experiències més maques de la meva vida”

Paula Calzado, durant les seves pràctiques a l'Hotel Wyndham Grand Plaza Royale Hangzhou
Paula Calzado, estudiant de 3º del Grau en Direcció Hotelera, ens explica la seva experiència durant unes pràctiques internacionals a l’Hotel 5* Wyndham Grand Plaza Royale Hangzhou, a l’est de Xina.

17/07/2017

Anima a tothom a prendre la mateixa decisió que ella, tot i reconèixer que al principi li feia respecte marxar tota sola cap a Àsia Oriental. Paula Calzado és estudiant del 3º curs del Grau de Direcció Hotelera, estudia xinès, parla un bon anglès i, des del mes d’abril, està fent unes pràctiques internacionals a Xina. Des de Hangzhou, ens explica com és la seva estada a l’Hotel Wyndham Grand Plaza Royale 5* com a Guest Relations Officer. A més, al seu bloc “One Way Ticket” narra la seva experiència i dóna consells als seus lectors per viatjar a Xina i altres racons del continent.

•  Com vas trobar aquesta oferta de pràctiques internacionals a Xina?

Tenia moltes ganes de sortir de la meva zona de confort, marxar lluny tota sola i viure una gran experiència, així que em vaig presentar a una oferta a la Xina. Sense pensar-ho massa. Vaig trobar una oferta molt bona de pràctiques i vaig decidir aprofitar l'oportunitat. Va ser molt fàcil trobar aquestes pràctiques gràcies al portal Hosco, on pots trobars moltíssimes ofertes, tant laborals com de pràctiques, i per tot arreu del món.

•  Quines tasques estàs desenvolupant a l’Hotel Wyndham Grand Plaza Royale Hangzhou?

A l’Hotel estic fent unes pràctiques de Management Trainee com a Front Office on, bàsicament, la meva posició és Guest Relations Officer. La meva tasca és satisfer als clients, tenir un feedback continu amb ells, per tal de millorar la seva estada i resoldre possibles queixes. Des del moment que un client entra per la porta fins que se’n va, nosaltres ens encarreguem de tenir-ne cura, esbrinant i fent allò que el pugui fer feliç. Per exemple, preparem una llista de clients que repeteixen i, segons el seu historial, els hi preparem l’habitació que més els hi agrada, el seu menjar preferit o facilitant-li amenities preferents... Cada vegada que arriba un client captem informació sobre ell i l’anem actualitzant per tal de donar un servei més personal i especialitzat.

•  Què et va fer escollir aquest país de l’Àsia Oriental?

En concret, jo vaig escollir la Xina perquè estic estudiant xinès des de fa 5 anys i és un país que sempre m’havia cridat molt l’atenció. A Xina, sabia que no només aprendria una mica més sobre Direcció Hotelera, sinó que també podria conèixer una altra cultura i practicar una altra llengua. De fet, estic vivint una de les experiències més maques i que més em marcaran al llarg de la meva vida. L’Àsia Oriental és un lloc fantàstic que val la pena descobrir. Tot i que no ho pensem, són països més segurs que els europeus, on la gent és molt oberta i gentil. A vegades, tot és més difícil perquè l’estil de vida o la forma de pensar és diferent d'Occident. Però aquesta és la raó per la qual m’agrada haver anat a la Xina, perquè d’altra manera no ho hagués experimentat.

•  Quines competències creus que han estat claus per poder accedir a aquestes pràctiques?

Jo crec que el més important ha estat tenir un nivell alt d’anglès. Durant l’entrevista d’una hora que vaig tenir amb els meus caps a través de videotrucada, el director de l’Hotel (que és britànic) també es va voler unir per comprovar el meu nivell. A Xina, és una competència molt important perquè molt pocs xinesos parlen anglès, i es necessita gent que ho faci. Estar aprenent xinès també em va ajudar, tot i que no és imprescindible. Per altra banda, el fet que molta gent jove no s’atreveixi a anar fins a Xina també suposa un avantatge, perquè per aquells qui ens atrevim tenim menys competència.

•  Quines diferències en l'àmbit professional estàs experimentant a l’Àsia Oriental respecte al nostre territori?

L’Hotel on estic pertany a la cadena americana Wyndham però es poden apreciar diferències respecte als hotels europeus. De vegades, no sóc conscient que és un hotel 5*, ja que la professionalitat, la bona educació o els protocols no són tan rígids. Per això els hi estem intentant ensenyar que, si bé als clients orientals no els hi importa, als occidentals sí que els deixa descol·locats. Tot i així, un punt a favor seu és la utilització i desenvolupament de les noves tecnologies. Van un pas per davant nostre en molts sentits i les tasques són menys difícils. No només quan treballes, sinó a la vida en general.

L'estudiant Paula Calzado durant un viatge a Pequín


•  I en l'àmbit personal, ens podries explicar alguna anècdota?

Doncs he viscut unes quantes situacions divertides amb els xinesos per la seva forma de sorprendre’s quan veuen estrangers. Al principi, se’m feia molt estrany que em paressin pel carrer per demanar-me una fotografia o el meu número de telèfon. O, fins i tot, estar asseguda a un banc i notar un flaix cap a tu. Sobretot, als xinesos que viuen en pobles petits, els hi sobta molt veure occidentals al seu ambient, ja que només ho veuen a les pel·lícules.

•  Què et sembla l’ambient de treball i el fet de formar part de l’equip d’un grup del sector turístic tan gran com Wyndham?

M’ha agradat la companyia Wyndham, un cop l’he descobert. El problema és que no tenen molts hotels a Europa, especialment en Espanya. A mi m’agradaria continuar viatjant i aprenent a diferents països, però tinc molt clar que on vull viure per sempre és a Barcelona i la mancança d’hotels al meu territori és un gran impediment per continuar treballant amb aquesta marca. Per altra banda, al meu equip de treball som 7 persones de diferents nacionalitats i tinc molt clar que sense ells això no seria el mateix. Són els meus companys, però també els amics i el meu suport tan lluny de casa. Treballar amb gent més o menys de la teva edat i amb els teus mateixos interessos és molt satisfactori. També treballem amb xinesos, ja que estem en contacte amb tots els departaments i, tot i que de vegades la comunicació és difícil, també és un plaer.

•  Per últim, quin consell donaries als estudiants de l’Escola Universitària de Turisme i Hoteleria per tal d’animar-se a realitzar unes pràctiques internacionals com tu?

Que ho facin. Sense pensar. Puc jurar que jo no vaig ser totalment conscient del que estava fent fins que estava pujant a un avió sola en direcció a Xangai, i sense saber què em trobaria a l'arribar. No vaig voler pensar-ho massa per por de tirar-me enrere. Però penso que, quan se’ns presenten oportunitats, les hem d’agafar i esprémer. Perquè podem ser feliços i no sabem quan es tornaran a repetir. Si no hagués vingut a la Xina, probablement estaria passant un estiu molt feliç envoltada de la gent que estimo, sense treballar una jornada de 8 hores i mitja, passant el dia a la platja... Però no seria el mateix. Realment he crescut com a persona, m’he fet forta, aprenent sobre la vida, fent contactes, guanyant currículum i descobrint un país meravellós. Així que el meu consell és que, quan no sapigueu si llançar-vos a la piscina o no, tanqueu els ulls i capbusseu-vos fins al fons!


Per a més informació sobre com demanar pràctiques internacionals, consulteu aquest enllaç o poseu-vos en contacte amb la coordinadora de les pràctiques internacionals, Gemma Sagué, enviant un missatge a gemma.sague@uab.cat o trucant al 93 592 97 10.