‘Patates rosses’, de la Facultat a TV3

Patates
Foto: CCMA.
La websèrie és fruit del TFG de David Villareal i Joan Saranova, estudiants de Comunicació Audiovisual, i va guanyar el premi Comunica per la innovació audiovisual. La sèrie està coproduïda per la UAB i Broadcaster i s’emetrà per TV3 a la Carta i a Youtube.

04/05/2018

L’àmbit digital funciona com un laboratori de proves per a noves ficcions, sovint vinculades a creadors joves que busquen una primera oportunitat en el sector audiovisual. És el cas de David Villarreal i Joan Saranova, una parella de directors i guionistes que aquests dies han començat a rodar el seu primer projecte, la websèrie Patates rosses, gràcies a TV3 i la beca Comunica, convocada per la corporació catalana per al foment de la creació i la innovació audiovisual i enfocada a connectar treballs universitaris amb el món professional.

El projecte va començar a caminar a finals del 2015 com a treball de final de grau de Villarreal i Saranova, que es van conèixer estudiant Comunicació Audiovisual a la Universitat Autònoma de Barcelona. El treball va ser tutoritzat pel professor de la facultat Paco Escribano. Aquell mateix any es presentaven amb la seva idea a la beca Comunica i el juliol del 2016 els anunciaven que havien sigut uns dels seleccionats -s’hi van presentar 14 candidatures i es van escollir tres guanyadors- per tirar endavant la ficció.
 
Els pas del temps ha obligat a fer ajustos al guió  que, com ells mateixos confessen, ha patit retallades pel que fa al nombre de personatges i a algunes de les trames. El suport de TV3, que emetrà la sèrie a través del seu portal a partir d’octubre, ha sigut essencial perquè Patates rosses es faci realitat. La beca Comunica els va proporcionar una dotació econòmica de 20.000 euros i l’assessorament de la cadena pública perquè el producte segueixi uns estàndards d’emissió. La UAB és també co-productora de la sèrie juntament amb Broadcaster.

Villareal i Saranova expliquen que han optat per un format de websèrie clàssic que es pugui consumir, principalment, a través del mòbil; “Volíem crear un projecte que fos realista. Potser no podem liderar un projecte de prime time però sí que podem començar a demostrar coses, fer laboratori i mostrar-ho en un mitjà de qualitat”. Estan esperançats que, en un futur, es pugui veure a la televisió a través del 33.
 
Patates rosses, que està plantejada amb un format de fals documental, tindrà vuit capítols d’entre sis i deu minuts, una durada pensada per al suport d’emissió, el mòbil. Els seus creadors la defineixen com una comèdia que beu de l’humor de sèries d’animació nord-americanes com Padre de familia i Rick y Morty. El seu protagonista és l’Èric, un noi que s’embarca en el rodatge d’una pel·lícula eròtica arran de la petició de la seva ex parella i la seva àvia, que tot just han acabat la carrera de comunicació audiovisual. “Volem mostrar perfils que són diferents però que existeixen”, expliquen en referència al personatge de l’àvia que s’ha volgut reinventar.