Logotip

Identificació bàsica

El conjunt de signes que identifiquen la UAB i que componen la marca són: el símbol, l’acrònim, el logotip i els colors corporatius. Els tres primers s’utilitzen gairebé en la totalitat dels suports com un conjunt identificador de la UAB. Per adaptar el conjunt a les diverses proporcions dels diferents suports de comunicació, s’han previst diverses solucions d’aplicació de la marca. Totes aquestes possibilitats alternatives normalitzades fan que la marca tingui una major versatilitat i proporcionen a l’usuari una gran flexibilitat en el moment de la seva correcta aplicació. Sempre que sigui possible, es reproduirà el conjunt logotip-acrònim als colors corporatius.
Símbol

El símbol de la UAB va ser creat com un exercici d’expressivitat gràfica de la relació entre el quadrat i la lletra “A”, i es caracteritza per la singularitat dels seus traços espontanis. Al llarg dels deu anys de la seva implantació, la “A” es va convertir en l’identificador visual més característic de la UAB, reemplaçat ara recentment per l’acrònim UAB. El símbol manté totes les característiques i els traços del seu disseny inicial, ja que en deu anys no ha estat objecte de cap redisseny.
Acrònim

L’acrònim UAB és l’expressió bàsica, juntament amb el símbol, de la identitat corporativa de la UAB. L’any 2002 es va convertir en l’idenficador visual més característic de la universitat, ja que es va arribar a la conclusió que la sola aplicació del símbol com a element aïllat, minvava reconeixement i prestigi a la marca, en no determinar a quina universitat es referia. Amb aquesta nova incorporació i reestructuració de la marca es va aconseguir reforçar la imatge de la UAB i el seu posicionament.
Logotip

El logotip és la representació gràfica del nom de la Universitat Autònoma de Barcelona i es compon amb la tipografia Utopia Semibold, en una o dues línies. La unió de majúscules i minúscules per a la seva expressió tipogràfica reforça la idea de nom propi, original i no divisible. La divisió del logotip en dues línies és més llegible en un espai reduït i es fa sempre entre “Universitat Autònoma”i “de Barcelona”. El logotip sempre anirà acompanyat de l’acrònim.

Aplicacions de la marca

Versió a una tinta Versió en color Versió en negatiu

Mida mínima de reproducció

Aquestes són les mides mínimes de reproducció dels tres elements bàsics:

Logotip   Símbol Acrònim Logotip

Ús incorrecte del logotip

A continuació es mostren algunes aplicacions incorrectes del logotip UAB. Sempre evitarem l'ús de les variants del logotip que no estan normalitzades en aquesta guia.

No girar el símbol Mai utilitzar tres línies
per representar el logotip
No alterar les proporcions
ni deformar el logotip



Et pot interessar:

- Manual d'ús de la marca UAB (PDF)
- Manual d'identitat corporativa (PDF)
- Descarrega't el logotip