Viu a la UAB

Calendari: del 4 al 8 de juliol  Durada: 20 hores
Horari: de 15:30 a 19:30 h  Organitza: ICE de la UAB

Adreçat a:

• Professorat amb interès per millorar la seva competència comunicativa en llatí a l’aula.
  • Estudiants universitaris i altres persones que vulguin comunicar-se (oralment i per escrit) en llatí.
 Lloc de realització: Casa Convalescència de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona

Preu: 80 €  Formadors: Elena Artigas, Luis Folgado, Javier Ortiz, Raül Segarra, Ramon Torné. Coordinació: Càndida Ferrero i Alba Aguilera
Contacte: ga.ice@uab.cat INSCRIPCIÓ OBERTA

Enrol now!

Presentació
En l’ensenyament del llatí hi ha vida més enllà de la traducció. Proposem d'aplicar a l'ensenyament del llatí algunes tècniques pròpies de l'ensenyament de les llengües modernes. Una persona que entén una conversa en llatí i és capaç de parlar, encara que sigui de forma senzilla en aquesta llengua, acaba entenent millor els textos llatins. Presentem un curs d'immersió, en què tota la docència es durà a terme en llatí i es motivarà els participants perquè l’utilitzin com a llengua vehicular.
Objectius
Millorar la comprensió i la producció especialment oral però també escrita. Fornir eines per a la docència de la llengua llatina impartida en llatí.
Continguts
Textos llatins de diverses èpoques de la llatinitat: romana, medieval, renaixentista.
Metodologia
Comunicativa, tot cercant la interacció dels participants al voltant de textos llatins i imatges relacionades. Després d'una motivació inicial (un tema, un text o imatges d'art), es fan la lectura, comentaris diversos, paràfrasis, exercicis d'imitació, de resposta, descripcions d'obres d'art, etc. Hom posarà èmfasi en les paraules i expressions més útils i productives. Es proposaran, així mateix, variants sobre aquest esquema per tal que les possibilitats i la dinàmica comunicativa en llatí passi per diferents modalitats.