FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Pel 23 d’abril la FAS es posa el davantal solidari
16.04.2018 Programes Socials  -  La FAS es vesteix de gala per celebrar la festa del llibre i omple d’activitats solidàries i participatives la jornada festiva. Enguany el Dinar Solidari del 23 d’abril serà l’activitat central de la diada però també n’hi haurà d’altres com el concurs de Relats eròtics o la parada de llibres de Recicla Cultura.

El dia internacional del llibre és habitualment una jornada compromesa pel que fa a la cultura. Per això, la Fundació Autònoma Solidària, a més de centrar l’activitat en els llibres, també prepara una sèrie d’accions vinculades a la solidaritat.

El Dinar Solidari organitzat per la FAS juntament amb l’Oficina de Medi Ambient (OMA) i els col·lectius de l’assemblea ecologista de la UAB i l’Hortet, es durà a terme dilluns 23 d’abril de 13h a 15h a la Plaça Cívica.

Aquesta activitat té com a objectiu sensibilitzar i actuar contra el malbaratament alimentari. És per això que els paradistes de fruita i verdures de Mercavallès cedeixen els aliments que no estan en condicions suficients per a ser comercialitzats però que són plenament comestibles.

Els voluntaris i voluntàries de l’Hortet, l’assemblea ecologista i la FAS, recolliran els aliments de Mercavallès i el portaran a les cuines pedagògiques de l’Hotel Campus, on l’alumnat del Grau de Direcció Hotelera de l’EUTDH cuinarà, sota la supervisió del professorat, els plats principals de l’àpat.

L’àpat es distribuirà sota aportació voluntària d’un quilo de menjar sec (preferiblement llenties, oli, conserves o llet). Aquests aliments es repartiran a través de la campanya “La fam no fa vacances” del Banc dels Aliments, a altres entitats socials que donen suport a famílies amb pocs recursos al voltant de la universitat. Es convida, a ser possible, a portar una carmanyola buida.

Altres activitats al Campus

D’una banda, el programa de Salut de la FAS també prepara una diada de Sant Jordi ben farcida d'activitats. Entre les 13h i les 15h podreu visitar l’exposició del Programa de Salut sobre dones, poesia, relats eròtics, mites de l’amor romàntic i patriarcat a la Plaça Cívica.

Però estigueu a l’aguait de l’entrega de premis als finalistes i guanyadors del concurs de relats eròtics tindrà lloc a la plaça Cívica a partir de les 14h per part dels membres del jurat del concurs de l’edició de 2018. Els autors dels 3 relats escollits guanyaran un pack del plaer amb preservatius i lubricants i els populars gots tèrmics del Programa de Salut. També se sortejarà un lot de productes eròtics entre els autors dels 6 relats finalistes.

D’altra banda i per segon any consecutiu, la FAS col·labora amb la Fundació Servei Solidari amb la iniciativa de Recicla Cultura. Fins el dia 20 estarem recollint llibres que es vendran durant la diada de Sant Jordi a canvi d’una donació voluntària. Els diners recollits serviran per finançar beques per a la realització de cursos d’alfabetització i acollida sociolingüística per a persones nouvingudes.

Activitats fora de l’àmbit UAB

Si al Campus UAB podrem gaudir d’un bon grapat d’activitats en el marc de Sant Jordi, és normal que la FAS es proposi també compartir aquestes propostes. És per això que el Programa de Justícia ha preparat activitats durant la setmana prèvia a la festivitat.

D’una banda, el Centre Educatiu de Justícia Juvenil l’Alzina celebrarà un triangular de volei on hi participarà un equip de treballadores i voluntàries de la FAS. Mentre que dissabte dia 20, els diables de Sant Cugat dinamitzaran una activitat de tabalers i faran una actuació.

Pel que fa al Centre Penitenciari Quatre Camins, dimecres 18 la FAS participarà amb una paradeta informativa juntament amb altres entitats per informar sobre les activitats que es fan al centre, per regalar llibres i també per animar a les persones internes a participar en un joc de l’oca on respondran preguntes sobre les entitats participants de la fira.

Finalment, dijous de 10h a 13h tindrà lloc al Centre Penitenciari Brians 2 la gala “Tu sí que vales”, que consisteix en un concurs de talents on els interns dels mòduls realitzen diverses actuacions que seran avaluades per un jurat.

La FAS no s’atura i si voleu seguir l’activitat diària de l’entitat, seguiu-nos a les xarxes socials!

Anar a Notícies