FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

CROMA 2.0 posa en marxa dos projectes educatius a escoles del Vallès
Tallers CROMA 2.0 18.01.2018 Programes Socials  -  Amb l’objectiu d’apropar el coneixement científic i la recerca als infants del Vallès Occidental, el Programa CROMA 2.0 posa en marxa dos tallers que treballaran les habilitats comunicatives i les plantes mutants. Aquests projectes compten amb la col·laboració dels equips de recerca del CRECIM, el CRAG i el Gabinete de Comunicación y Educación.

Durant aquesta setmana el Programa CROMA 2.0 ha posat en marxa dos projectes educatius a 21 escoles de 6 municipis del Vallès Occidental. Un dels objectius d’aquests tallers és incorporar el treball de les competències bàsiques mitjançant el treball per projectes. D’aquesta manera, les escoles són partícips de la innovació educativa a les aules.

D’una banda, el Centre de Recerca en Agrigenòmica de la UAB (CRAG), amb la col·laboració del CRECIM, ha dissenyat el taller “Plantes mutants” per tal de dur-lo a terme a les escoles de Badia del Vallès, Terrassa i Cerdanyola del Vallès.  L’objectiu del taller és acostar als infants de CROMA la ciència: la seva funció i utilitat i les metodologies científiques. Utilitzant plantes mutants i material de laboratori, l’alumnat haurà de treballar com autèntics científics, observant atentament, creant les seves hipòtesis i arribant a conclusions de consens. Així doncs, els nens i nenes aprendran aspectes característics de la investigació en plantes.

D’altra banda, el Gabinete de Comunicación y Educación i l’alumnat i equip docent del Máster en Comunicación y Educación han dissenyat el taller “CROMEKY. Un joc per comunicar-se amb extraterrestres” que s’iniciarà a les escoles de Rubí, Sabadell i Barberà del Vallès. Amb l’objectiu de conèixer les habilitats i les competències d’un bon comunicador, els infants crearan un joc de taula a través del qual aprendran a comunicar-se amb èxit. Les línies temàtiques que s’abordaran al taller aniran des de les emocions i la diversitat cultural, fins a la resolució de conflictes i la tecnologia, sempre amb el concepte de comunicació com a referent.

Els projectes s’executaran de forma simultània i seran rotatius, de manera que tots els infants puguin realitzar els quatre projectes proposats per al curs 2017-2018. Els tallers educatius conclouran amb una visita a la UAB programada pel 22 de maig. A la visita, els infants coneixeran de primera mà els diferents equips de recerca que han participat i visitaran les seves instal·lacions. La trobada permetrà clausurar el programa i compartir els aprenentatges i experiències amb altres escoles i amb els diferents equips d’experts de cada projecte.

Mitjançant la realització d’aquestes activitats, el programa CROMA 2.0 aposta per treballar en xarxa i col·laborar amb grups de recerca de la universitat, amb la finalitat d’apropar el coneixement i la recerca a les escoles i als infants, aprofitant així els recursos de la UAB.

Anar a Notícies