FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Finalitza el Campus Ítaca 2017
17.07.2017 Programes Socials  -  El Campus Ítaca 2017 s'ha dut a terme a la UAB en dos torns, el primer del 26 de juny fins el 4 de juliol i el segon del 6 al 14 de juliol.
El Campus Ítaca, que organitza la FAS, es duu a terme al campus de Bellaterra i a partir d'un conjunt d'activitats lúdiques i pedagògiques dinamitzades per monitors i professorat de la UAB, els joves participants, a punt de començar l’últim any d’educació obligatòria (4t d’ESO), coneixen de primera mà què és i com funciona una universitat, i adquireixen motivació i referents per continuar en el món acadèmic.

És un dels programes socioeducatius amb més recorregut de la UAB. Des del 2004, més de 5000 nois i noies han participat al programa, majoritàriament provinents d’instituts del Vallès Occidental. Els joves seleccionats per participar en el Campus Ítaca comparteixen un perfil semblant: una situació econòmica familiar complicada que pot propiciar la priorització de l’entrada al mercat laboral per davant de la continuïtat per seguir estudiant,  la necessitat de referents adults que promoguin la continuïtat dels estudis postobligatoris en el seu entorn familiar i social, i una actitud positiva vers l’estudi.

Enguany, els 385 joves participants provenen de 79 instituts de 33 municipis de set comarques.

El Campus Ítaca persegueix l’objectiu de motivar els nois i noies que estan a punt de començar l’últim curs d’ESO per tal que l’any següent segueixin estudiant. Al llarg del Campus es combinen activitats ludicoesportives i altres de pedagògiques dinamitzades per professorat de la UAB. Els joves es reparteixen en grups d’unes 12 persones i realitzen activitats diverses al llarg del dia: gimcanes, activitats d’investigació, debats, casos a resoldre...

Enguany, s’han inclòs novetats com l’activitat a la Facultat de Traducció i Interpretació que va permetre entendre perquè és important parlar en públic i on els alumnes van practicar les tres modalitats d'interpretació; a l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental es va realitzar una activitat per donar a conèixer als joves participants la recerca de diferents temàtiques que s’estan treballant des de la UAB relacionades amb el medi ambient;  també es va fer a la Facultat de Ciències de la Comunicació l’activitat ‘Creatius al poder! Fem falques de ràdio', entre d'altres.

Per concloure els torns es van dur a terme diferents actes, presidits per la FAS, l'equip de govenr de la UAB i el Consell Social i on els joves presentaven a les seves famílies els treballs que havien preparat. Podeu llegir el resum de l'acte del primer torn aquí i el del segon torn aquí.

El Campus Ítaca es duu a terme gràcies a la col·laboració de la Facultat de Ciències de l'Educació, del professorat de la UAB, amb el patrocini del Banco de Santander i amb les aportacions del Consell Social i dels ajuntaments participants, entre d'altres entitats.

En les properes setmanes es publicaran una selecció d'imatges i totes les fotografies dels participants aquí: http://www.uab.cat/web/campus-itaca/galeria-d-imatges-1345721340766.html

Anar a Notícies