FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

385 joves participen al Campus Ítaca 2017
15.06.2017 Programes Socials  -  El programa socioeducatiu Campus Ítaca es desenvolupa al Campus de Bellaterra de la UAB durant els mesos de juny i juliol i té per objectiu donar més oportunitats a adolescents en situació econòmica desfavorable i amb un bon rendiment acadèmic per tal de motivar-los a continuar els seus estudis.

A partir del 26 de juny i fins al 14 de juliol la UAB acollirà 385 joves de 3r d’ESO provinents de més de 30 municipis diferents de la província de Barcelona. L’alumnat es repartirà en dos torns: un primer compost per 190 participants del 26 al 4 de juliol, i un segon torn del 6 al 14 de juliol.

El Campus Ítaca és un dels programes socioeducatius amb més recorregut de la UAB. Des del 2004, més de 5000 nois i noies han participat al programa, majoritàriament provinents d’instituts del Vallès Occidental. Els joves seleccionats per participar en el Campus Ítaca comparteixen un perfil semblant: una situació econòmica familiar complicada que pot propiciar la priorització de l’entrada al mercat laboral per davant de la continuïtat per seguir estudiant,  la necessitat de referents adults que promoguin la continuïtat dels estudis postobligatoris en el seu entorn familiar i social, i una actitud positiva vers l’estudi.

El Campus Ítaca persegueix l’objectiu de motivar els nois i noies que estan a punt de començar l’últim curs d’ESO per tal que l’any següent segueixin estudiant. Al llarg del Campus es combinen activitats ludicoesportives i altres de pedagògiques dinamitzades per professorat de la UAB. Els joves es reparteixen en grups d’unes 12 persones i realitzen activitats diverses al llarg del dia: gimcanes, activitats d’investigació, debats, casos a resoldre...

Enguany, s’inclouen novetats com l’activitat a la Facultat de Traducció i Interpretació que permetrà entendre per què és important parlar en públic i on els alumnes coneixeran i practicaran les tres modalitats d'interpretació (xiuxiuejada, consecutiva i simultània); a l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental es realitzarà una activitat que vol donar a conèixer als joves participants la recerca de diferents temàtiques que s’estan treballant des de la UAB relacionades amb el medi ambient;  també es durà a terme a la Facultat de Ciències de la Comunicació l’activitat ‘Creatius al poder! Fem falques de ràdio’ on rebran l’encàrrec d’un anunciant, que haurà estat traduït en forma de brífing, i hauran d’elaborar una falca publicitària per a la ràdio. També hi haurà altres activitats noves de veterinària, toxicologia i òptica.

Enguany el Campus Ítaca realitzarà dues cloendes, una per a cada torn. L’acte de cloenda és un moment fonamental del Campus Ítaca, ja que serveix per fer visible i donar veu a l’alumnat que mostrarà el resultat del seu treball al campus presentant els projectes de recerca que cada grup ha realitzat.

Anar a Notícies