FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Joves de Badia intercanvien històries amb altres joves d'arreu del món
28.02.2017 Programes Socials  -  A través del programa socioeducatiu Let’s Go, nens i nenes de Badia del Vallès estan participant en el projecte internacional Global Story Bridges, una iniciativa que connecta joves d’arreu del món mitjançant l’intercanvi de vídeos i històries en anglès.

Global Story Bridges és un projecte coordinat des de la Universitat de Wisconsin-Madison (Estats Units) que consisteix en compartir històries digitals en anglès entre grups de nens i nenes de diferents països. Al projecte participen alumnes de contextos desfavorits on l'anglès no és llengua materna.

La Fundació Autònoma Solidària (FAS), a través del programa socioeducatiu Let’s Go, participa amb 12 alumnes de 1º d’ESO dels dos instituts de Badia del Vallès.

Els objectius de Global StoryBridges són, en primer lloc, que els joves d’arreu del món coneguin la realitat d’altres persones amb realitats i cultures diferents. En segon lloc, es pretén augmentar l’alfabetització de coneixements en anglès dels estudiants que es troben en una situació de risc educatiu. Per últim, el projecte potencia el desenvolupament de les habilitats tecnològiques dels nens i nenes.

Durant els tallers es realitzen diverses tasques: preparar i gravar els vídeos, editar-los i penjar-los a la plataforma, respondre preguntes rebudes, veure altres vídeos i contestar enviant noves preguntes i comentaris. Així doncs, els alumnes que hi participen graven un vídeo explicant qualsevol cosa, el pengen a la plataforma i la resta de joves participants de països diferents el miren i contesten amb més preguntes. Paral·lelament es fan activitats lúdiques i petits tallers en anglès.

Exemple de vídeo Global Story Bridges:

Anar a Notícies