FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Tallers sobre Comunicació, Cooperació i Desenvolupament
Nous tallers sobre Comunicació, Cooperació i Desenvolupament 19.09.2014 Cooperació  -  Tota la comunitat universitària pot participar de manera gratuïta als tallers sobre el paper de la comunicació en la lluita contra les desigualtats que impulsen el Màster MIM i l'OMEC. Els tallers, que s'iniciaran aquest octubre, compten amb el suport del Fons de Solidaritat de la UAB, gestionat per la FAS.

Amb l'objectiu que l'alumnat pugui participar de manera activa en la investigació sobre la rellevància que poden tenir els mitjans i la comunicació en el procés de creació d'una societat més igualitària, el Màster en Mediació Intermediterrània (MIM) i l'Observatori Mediterrani de la Comunicació (OMEC) proposen 3 tallers oberts gratuïtament a tota la comunitat universitària.

Els Tallers sobre Comunicació, Cooperació i Desenvolupament tenen per finalitat difondre les bones pràctiques comunicatives en àmbits relacionats amb la cooperació i conscienciar sobre el seu poder en la lluita pels drets humans. Comptaran, d'una banda, amb la participació del Doctor Jesús Antonio Arroyave, de la Universidad del Norte, Barranquilla (Colòmbia), qui té una llarga trajectòria en el camp de la investigació en el camp de mitjans i desenvolupament. D'altra, el segon dels tallers el conduirà Luis Miguel Sirumbal, del Centre de Drets i Desenvolupament (CEDAL) del Perú. Finalment, el tercer anirà a càrrec de dos dels professors de la UAB, Santiago Tejedor i Ricardo Carniel.

El primer dels tallers tindrà lloc els dies 8 i 9 d’octubre a la tarda. El segon, els dies 15 i 16 del mateix mes. La sessió de tallers finalitzarà entre els dies 30 d'octubre i 11 de novembre. En els tres casos seran impartits en llengua castellana i a la Facultat de Ciències de la Comunicació. A continuació, es detallen les activitats específiques que es duran a terme durant els tallers, els dies, les hores i el professorat:

1. Taller: Comunicació i Canvi Social.  8 i 9 d'octubre de 16:00-20:00

S'examinaran els paradigmes, teories i abordatges estratègics de la comunicació per al desenvolupament i el canvi social a fi d'aplicar-los en projectes socials i davant problemes que siguin de rellevància per al grup.
Jesús Arroyave Cabrera, Universidad del Norte, Barranquilla (Colòmbia)

2. Taller: Alter-globalització, Desenvolupament i Drets Humans. 15 i 16 d'octubre de 16:00-20:00

Es treballaran exemples de la perspectiva dels Drets Humans aplicada a iniciatives per al desenvolupament, així com una anàlisi dels Objectius de Desenvolupament del Mil·lenni (ODM).
Luis Miguel Sirumbal, Centro de Derechos y Desarrollo, CEDAL, Perú

3. Taller: Elabora un producte multimèdia. 30 d'octubre i 11 de novembre de 16:00-20:00

Aprèn i practica amb les eines al teu abast per realitzar projectes multimèdia en l´ambit de la comunicació per al desenvolupament.
Santiago Tejedor i Ricardo Carniel, professors a la Facultat de Comunicació de la UAB

El Departament atorgarà certificats als participants que assisteixin a totes les activitats. Els tallers formen part del Màster en Mediació Intermediterrània (MIM), però en aquesta ocasió són oberts a tota la comunitat universitària de manera gratuïta. És necessària prèvia inscripció i per fer-ho, només cal enviar un correu electrònic a master.mim@uab.cat fins el 3 d'octubre de 2014 amb la següent informació: nom i cognoms, DNI p Passaport, Formació Acadèmica, Àrees d'Interès.

El projecte que s'iniciarà el proper 8 d'octubre és un dels 12 projectes que el curs passat van ser seleccionats per rebre el suport econòmic del Fons de Solidaritat de la UAB, gestionat per la Fundació Autònoma Solidària (FAS).

Anar a Notícies