FAS > Actualitat > Notícies > Detall de la notícia

Nou programa de suport a docents i infants amb necessitats especials
Programa de suport a la docència i infants amb necessitats especials 21.07.2014 Discapacitat  -  Amb l'objectiu de donar atenció a la diversitat d'infants que hi ha en una aula, una escola de Rubí i el Grup de Recerca SINTE han iniciat un nou projecte amb què 7 estudiants voluntaris han donat suport als mestres de l'escola i, alhora, als alumnes amb necessitats especials.
 
L'Escola de primària Ca N'Alzamora, de Rubí, i el Grup de Recerca SINTE de la UAB han unit necessitats i recursos per posar en marxa un pla pilot de suport als mestres de l'escola per atendre la diversitat d'infants que hi ha a les aules, especialment en aquells casos amb nens i nenes amb necessitats especials. Fins a 7 estudiants del Grau de d'Educació Primària hi han participat.
 
En què ha consistit el voluntariat? Els voluntaris i voluntàries, que són alhora futurs mestres de primària, acompanyaven el o la professora dins l'aula i, mentre transcorria la classe impartida al grup general, la persona voluntària podia apropar-se als infants amb més necessitats per oferir un suport individualitzat.
 
Entre l'alumnat hi han destacat nens i nenes amb Trastorns de l'Espectre Autista, amb Síndrome de Down, amb discapacitat auditiva o retard mental, entre d'altres. Segons explica el responsable del programa dins del Grup SINTE, Andy Morodo "les característiques d'aquest perfil d'alumnat i la diversitat de l'aula sovint dificulta que el o la mestra pugui oferir tota l'atenció i suport que necessiten". A més, afegeix, "el professorat reclama que manquen estratègies personals per atendre la diversitat i recursos institucionals, com especialistes o vetlladors o vetlladores". Alhora, la direcció de l'escola Ca N’Alzamora havia compartit el seu desbordament amb l'atenció a la diversitat degut a la retallada de personal i de recursos i l'alt nombre d'infants amb necessitats especials.
 
Per altre costat, l'estudiantat del grau d'educació primària reclama alhora més experiència pràctica en la seva formació universitària i més contacte amb la realitat de les aules.
 
Així doncs, el programa de voluntariat, gestionat per la FAS, pretén satisfer ambdues demandes. D'una banda, l'equip docent rep suport, assessorament i aprenentatge de les estratègies per atendre la diversitat que aporta l’estudiantat del grau. D'altra, les persones voluntàries adquireixen experiència en un context real i poden dur a la pràctica el que aprenen a la facultat. 
  
El curs vinent el programa de voluntariat s'ampliarà a una escola més, que serà l'escola Joan Maragall, també de Rubí i s'ampliarà també el nombre de voluntaris i voluntàries. L'equip docent de les escoles redactaran les necessitats per les quals demanen suport a l'estudiantat de Grau d'Educació Primària. Amb aquest punt de partida, els equips dissenyaran la intervenció educativa i la duran a terme.
 
La valoració ha estat molt positiva, tant la feta pels estudiants com per l'escola, tot i que també en ambdós casos, explica Andy Morodo, han manifestat que la brevetat de l'experiència no permet obtenir encara grans resultats. Amb les propostes de millora, però, es pretenen fer canvis, adaptacions i millorar. 
 
Anar a Notícies
 

 

 

© 2017 Fundació Autònoma Solidària - Tots els drets reservats