Biblioteques > Recursos d'informació > Preguntes més freqüents sobre el puc

1. Què és el préstec consorciat (PUC)?
2. Qui pot fer ús del PUC?
3. Condicions globals d'ús
4. Quants documents es poden tenir en préstec i durant quants dies?
5. Com es fa un préstec PUC?
6. Com renovar els préstecs?
7. Com retornar els documents
8. I si...?

 

1. Què és el préstec consorciat (PUC)?

El PUC (Préstec Consorciat) és un servei gratuït que permet als usuaris de les institucions membres del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (UB, UAB, UPC, UPF, UdG, UdL, URV, UOC i BC) sol·licitar i tenir en préstec documents d'una altra biblioteca del CBUC.

Els usuaris d'aquest servei poden sol·licitar els documents via web, a través del CCUC (Catàleg Col·lectiu de les Universitats de Catalunya) o bé presencialment en la biblioteca on pertanyen els documents (préstec in situ).



2. Qui pot fer ús del PUC?
  • Estudiants de grau, de 1r i de 2n cicle.
  • estudiants de postgrau, de 3r cicle, màsters i doctorands.
  • personal docent i investigador de les universitats i usuaris de la Biblioteca de Catalunya.
  • personal d'administració i serveis de les universitats i treballadors de la Biblioteca de Catalunya.
  • altres usuaris autoritzats per la seva institució per a fer ús d'aquest servei.

3. Condicions globals d'ús

  • Podeu sol·licitar qualsevol document de les biblioteques del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC) excepte aquells específicament exclosos per cadascuna de les institucions membre.
  • Heu d'estar donats d'alta a la bilioteca de la vostra institució
  • No podreu sol·licitar documents si esteu bloquejats
  • Si la Biblioteca de la UAB té algun exemplar disponible, no podreu sol·licitar el document a través del CCUC, podeu reservar-lo a través del catàleg de la UAB

Per a més informació consulteu el les Condicions del Servei.


4. Quants documents es poden tenir en préstec i durant quants dies?

Tipus d'usuari Nombre de documents Die    s documents impresos Dies àudiovisuals
Estudiants de grau, 1r i 2n cicle 4 10 5
Estudiants de postgrau, 3r cicle, màsters i doctorands 8 20 5
Personal docent i investigador de les universitats i usuaris de la Biblioteca de Catalunya 8 20 5
Personal d'administració i serveis de les universitats i treballadors de la Biblioteca de Catalunya 8 20 5
Altres usuaris autoritzats 4 10 5

El nombre màxim de documents inclou tant els que l'usuari hagi sol·licitat o tingui en préstec per PUC com els que estiguin retornant-se a la institució on pertanyen.


5. Com es fa un préstec PUC?

El PUC presencial

Si us adreceu directament a la biblioteca a la qual pertany el document, serà imprescindible que us acrediteu amb el carnet de la UAB. Podeu fer ús d'aquests servei a les biblioteques de les següents institucions:

  • Universitat de Barcelona
  • Universitat Pompeu Fabra
  • Universitat Politècnica de Catalunya
  • Universitat de Girona
  • Universitat de Lleida
  • Universitat Rovira i Virgili
  • Universitat Oberta de Catalunya
  • Biblioteca de Catalunya

Es important que comproveu abans, que teniu el carnet actiu pel servei de préstec a les Biblioteques de la UAB.

El PUC a través del catàleg col·lectiu (CCUC)

  • Cerqueu al CCUC el document que us interessi.
  • Cliqueu sobre el títol per veure les institucions que tenen el document disponible per al préstec.

 

  • Si el document està Disponible, cliqueu sobre l'opció Demanar-lo del menú esquerre.

Ajuda PUC

  • Seleccioneu la Universitat Autònoma de Barcelona en el desplegable i premeu Enviar.

 

Imatge triar UAB

  • Introduïu el vostre NIU i paraula de pas (Identificador/contrassenya)  o el primer cognom i el codi de barres del carnet de la UAB (10 dígits). Escolliu també la seu on voleu rebre el document sol·licitat.

Imatge validació

  • Es generarà un missatge de confirmació indicant que la vostra sol·licitud s'ha realitzat correctament.
  • Quan el document hagi arribat a la biblioteca que heu indicat, rebreu un missatge de correu electrònic. A partir d'aquest moment tindreu quatre dies per passar a recollir-lo.

6. Com renovar els préstecs?

Els préstecs es poden renovar fins a 4 vegades, sempre i quan no hagin estat reservats per un altre usuari i la renovació es faci dins del termini de préstec.

La renovació dels préstecs es pot fer:
  • Via web, a través de El meu compte del catàleg de la pròpia institució
  • En la pròpia biblioteca de l'usuari

7. Com retornar els documents?
  • Es poden retornar en qualsevol de les biblioteques de la pròpia institució o bé en qualsevol de les biblioteques de la institució a la qual pertany el document.
  • Cal tenir en compte que el préstec constarà al registre d'usuari fins que la institució a la qual pertany el document l'hagi rebut.
  • L'usuari té l'obligació de retornar els documents quan finalitzi el termini de préstec, sempre que no tingui autoritzada cap renovació, i de fer-ho en les mateixes condicions físiques en què se li han prestat.

8. I si...?

No es poden sol·licitar els documents des del CCUC?

  • Alguns exemplars no disponibles pel PUC poden estar disponibles a través del servei de Préstec Interbibliotecari de la vostra institució (hi podeu accedir clicant +Biblioteques des del CCUC) o bé,
  • podeu adreçar-vos a la vostra biblioteca.

Es tornen els documents amb retard?
  • S'aplicarà un dia de penalització del servei per cada dia de retard i per cada document.
  • L'aplicació d'aquesta penalització està regulada per la normativa de préstec de cada institució.

No es retornen els documents o es retornen malmesos?
  • L'usuari ha de restituir-los amb exemplars de la mateixa edició o de característiques similars si es troben exhaurits o bé amb el valor equivalent segons fixi el CBUC anualment.
  • Fins que això no es compleixi, l'usuari quedarà exclòs d'aquest servei, amb independència d'altres mesures que es puguin aplicar.

 

 

 

 

2017 Universitat Autònoma de Barcelona