- Microcredencial UAB
- Codi de l'estudi: 5123/101
- 1a edició
- Modalitat: Semipresencial
- Crèdits: 2 ECTS
- Inici: 19/01/2026
- Final: 18/02/2026
- Places: 60
- Orientació: Professional
- Preu: 300 €
-
Preu especial 90 €
Col·lectiu d'aplicació: Import amb el descompte del Fons NextGenerationUE aplicat
- Idioma de docència: Català (80%), Castellà (20%)
- Lloc: La formació presencial a les instal·lacions de la UAB i la formació virtual a través de les plataformes de la UAB.
"Fa molts anys que dirigeixo el centre, i quan em pregunten per la meva feina, molt freqüentment tinc la sensació de que el que més em costa són les relacions interpersonals que la feina porta associada. Tractar amb les persones que s'atenen en el centre sovint no em costa tant com tractar amb els companys i companyes que lidero. El dilema és molt freqüent: fins a quin punt he d'estirar d'aquestes relacions perquè les feines que fem siguin de qualitat i responguin a les necessitats de les persones amb les que treballem?".
La gestió de les persones és un dels talons d'Aquil·les de la direcció, i un dels factors que genera major malestar en el lloc de treball. A través d'aquesta formació es podran revisar algunes pràctiques i oferir noves eines per al lideratge funcional dels centres educatius que permetin millorar l'efectivitat i el clima relacional dels equips.
Coordinar un equip de treball és una tasca complexa. L'èxit d'un projecte depèn d'un equip eficient i integrat, i això requereix de la figura del líder que es senti capaç i estigui capacitada per encarregar-se de la seva gestió, definint el paper de cada professional dins del projecte i gestionant les interaccions entre ells.
La gestió d'equips de treball i el lideratge institucional són dos conceptes que van units de la mà, i són algunes de les estratègies més positives que existeixen per augmentar la funcionalitat i el benestar de les persones professionals que treballen en equip.
Revisar la funció directiva pel que fa a la gestió de les persones de forma compartida amb companys i companyes que també exerceixen aquesta funció, multiplica exponencialment la capacitat de mirar el que ens ocupa i preocupa.
Sense oblidar l'encàrrec tècnic que cada directiu i directiva tenen en el seu centre, us oferim un model de formació orientat a la prevenció dels riscos psicosocials associats a la funció directiva, esdevenint el mateix espai formatiu un espai també de cura i autocura.
- Autogestió del rol directiu.
- Rols i dinàmiques d'equip.
- Del grup de treball a l'equip de treball.
- Eines per al maneig de conflictes en la gestió.
- Eines per a l'avaluació dels equips.
- Director/a de centre educatiu en institucions públiques, concertades i privades.
- Gestor/a de projectes educatius en ONG, Fundacions i Entitats del tercer sector.
- Formador/a de formadors en habilitats directives i coordinació d'equips.
- Assessor/a en lideratge institucional, gestió de conflictes i benestar laboral en centres educatius o institucions públiques.
- Supervisor/a d'equips professionals que treballen amb persones.
- Consultor/a de prevenció de riscos psicosocials per a organitzacions que busquen millorar el benestar laboral de les professionals que treballen atenent persones.
La gestió de les persones és un dels talons d'Aquil·les de la direcció, i un dels factors que genera major malestar en el lloc de treball. A través d'aquesta formació es podran revisar algunes pràctiques i oferir noves eines per al lideratge funcional dels centres educatius que permetin millorar l'efectivitat i el clima relacional dels equips.
Coordinar un equip de treball és una tasca complexa. L'èxit d'un projecte depèn d'un equip eficient i integrat, i això requereix de la figura del líder que es senti capaç i estigui capacitada per encarregar-se de la seva gestió, definint el paper de cada professional dins del projecte i gestionant les interaccions entre ells.
La gestió d'equips de treball i el lideratge institucional són dos conceptes que van units de la mà, i són algunes de les estratègies més positives que existeixen per augmentar la funcionalitat i el benestar de les persones professionals que treballen en equip.
Revisar la funció directiva pel que fa a la gestió de les persones de forma compartida amb companys i companyes que també exerceixen aquesta funció, multiplica exponencialment la capacitat de mirar el que ens ocupa i preocupa.
Sense oblidar l'encàrrec tècnic que cada directiu i directiva tenen en el seu centre, us oferim un model de formació orientat a la prevenció dels riscos psicosocials associats a la funció directiva, esdevenint el mateix espai formatiu un espai també de cura i autocura.
Continguts
- La direcció de centres: un dilema entre el lideratge i la gestió.- Autogestió del rol directiu.
- Rols i dinàmiques d'equip.
- Del grup de treball a l'equip de treball.
- Eines per al maneig de conflictes en la gestió.
- Eines per a l'avaluació dels equips.
Sortides professionals
- Coordinador/a de cicle, equip o departament en centres d'atenció educativa.- Director/a de centre educatiu en institucions públiques, concertades i privades.
- Gestor/a de projectes educatius en ONG, Fundacions i Entitats del tercer sector.
- Formador/a de formadors en habilitats directives i coordinació d'equips.
- Assessor/a en lideratge institucional, gestió de conflictes i benestar laboral en centres educatius o institucions públiques.
- Supervisor/a d'equips professionals que treballen amb persones.
- Consultor/a de prevenció de riscos psicosocials per a organitzacions que busquen millorar el benestar laboral de les professionals que treballen atenent persones.
Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Escola de Formació Permanent
Centres col·laboradors
DGIDC Dept. d'Educació Generalitat de Catalunya
Contacte
Arnau Careta Plans
Telèfon: 636858659