Continguts

- Comunicació i creació del missatge: des d'institucions a partits i mitjans: que treballa les eines necessàries per tal de fer arribar els missatges als seus destinataris, en totes les seves vessants comunicatives: des d'estratègies a discursos fins a les xarxes socials
- Campanyes electorals: planificació, implementació i imatge que analitza els diferents elements que intervenen en una campanya electora, des la seva concepció i la seva posterior execució.
- Governança i comunicació institucional, que aprofundeix en els elements bàsics de govern, com la comunicació institucional i de crisi, un cop els partits i candidats estan a l'administració.
- Treball final de diploma 2

Assignatura Crèdits Caràcter

Comunicació i creació del missatge: des d'institucions a partits i mitjans electorals

12 ECTS

Obligatòria

Campanyes electorals: planificació, implementació i imatge electoral

12 ECTS

Obligatòria

Governança i comunicació institucional

12 ECTS

Obligatòria

Treball final de diploma

5 ECTS

Obligatòria

Itineraris

Aquesta diplomatura pertany al Màster de Formació Permanent MàrKeting Polític: Estratègies i Comunicació Política

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

KT01: Realitzar enquestes i les característiques que es deriven de l'anàlisi del comportament polític
KT02: Identificar els marcs i els enfocaments teoricoconceptual que fonamenten el comportament electoral i la comunicació política
KT03: Identificar mitjançant discussió, des d'una perspectiva teoricoaplicada, sobre els principals actors de la política
KT04: Identificar les diferents tipologies de comunicació política per adequar el missatge a través de casos pràctics i reals.
KT05: Identificar la importància del missatge i l'organització de les estratègies necessàries per difondre'l
KT06: Realitzar una campanya electoral completa a través de tallers i pràctica real.
KT07: Identificar els elements que conformen la governança i la comunicació institucional
KT08: Definir un projecte de recerca o avaluació a l'àmbit de la comunicació política
ST01: Interpretar les enquestes analitzant els diferents escenaris polítics, establint estratègies i relacionant segmentació i votants
ST02: Analitzar els actors polítics com a partits, grups de pressió i poder, mitjans de comunicació o consultors polítics
ST03: Analitzar diferents polítiques públiques, amb perspectiva de gènere, tant en el procés d'elaboració com d'implementació, avaluació i explicació d'eines i processos
21
ST04: Elaborar discursos polítics, argumentaris, eslògans o notes, treballant l'oratòria i la redacció, demostrant capacitat creativa, flexibilitat i originalitat
ST05: Aplicar estratègies per a la creació de portaveus polítics i candidats amb capacitat de lideratge polític, negociació, treball en equip i resolució de conflictes.
ST06: Elaborar marcs conceptuals de la comunicació política i la seva aplicació a la pràctica professional.
ST07: Planificar campanyes electorals per al desenvolupament d'habilitats de direcció
ST08: Organitzar la governança i la posada en marxa de gabinets de govern, aplicant estratègies per liderar en crisi i gestió de la comunicació
ST09: Demostrar capacitat d'autoaprenentatge i autoexigència per aconseguir una feina eficient
CT01: Validar amb tècniques quantitatives i qualitatives d'anàlisi la seva aplicació als processos de recerca i la interpretació d'enquestes i escenaris.
CT02: Dissenyar estratègies d'influència amb grups de pressió aplicant tècniques de negociació a l'establiment de relacions institucionals amb lobbies, partits, institucions i altres actors polítics
CT03: Planificar estratègies comunicatives per a la difusió del missatge polític, dissenyant i sistematitzant la creació del discurs i el debat
CT04: Construir candidats i portaveus amb estratègies de storytelling i comunicació líquida
CT05: Planificar estratègies de campanya electoral, dissenyant eslògans, imatges, aplicant tècniques de neuromàrqueting i psicologia
CT06: Conceptualitzar la creació de campanyes de participació ciutadana i marca-ciutat a través de tècniques de màrqueting de confiança
CT07: Prioritzar accions per gestionar crisis comunicatives i dacció de govern
CT08: Gestionar el temps de manera adequada per ser capaç de planificar tasques a curt, mitjà i llarg terminis

Títol que s'obté

Diploma d'Especialització en Comunicació Política i Institucional

Vols rebre més informació?