Alumni
Divendres, 9 Maig 2025
Dia · Setmana
18:30
Taula Rodona: La importància de conèixer i dominar els SIG - Xarxa Alumni de Geografia de la UAB
Descripció:
T’esperem el proper dimecres 14 de maig a la sessió sobre «La importància de conèixer i dominar els SIG en un mercat laboral molt complex i competitiu» de la Xarxa Alumni de Geografia de la UAB. Serà a les 18.30 h a la Sala de Graus de la la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB.
D'un temps ençà els Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG) han esdevingut un sector professional amb molt de pes i presència en diferents àmbits que, siguem conscients o no, incideixen, faciliten, en les nostres vides quotidianes; vivim en una època en què les noves tecnologies possibiliten l'obtenció d'informació de tota mena i gairebé de forma immediata, i en el món de la Cartografia en general i els mapes més en particular, passa el mateix.
En aquest sentit, disposar de dades geogràfiques actualitzades ha passat a ser una estratègia de moltes empreses i administracions públiques en la seva presa de decisions. I la Geografia no ha estat exempta d'aquest procés, com a ciència "embrionària" dels SIG que ha estat, per la qual cosa és del tot lògic parlar dels SIG des de la perspectiva de la Geografia. I per aquest motiu la present taula rodona està integrada per persones formades en aquesta ciència.
A càrrec de:
-
Cristina Familia, Geographer and GIS Specialist.
-
Natividad Alonso, Técnica de SIG.
-
Clara Cirera, Geographic Information Systems Analyst.
-
Roger Pericas, GIS Analyst.
-
Àlex Cubells, Web GIS Developer.
Moderat pel Dr. Joan Carles Llurdés, vicedegà d'Inclusió, Economia i Espais, secretari de Facultat i coordinador de la Xarxa Alumni de Geografia de la UAB.
Inscripcions:
- Si ets alumni, alumnat, PAS o PDI de la UAB, inscriu-te al formulari, l'activitat és gratuïta per tu.
- Si NO tens cap vinculació amb la UAB, inscriu-te al formulari i fes una transferència de 20 euros a aquest número de compte per a poder accedir a l'activitat: ES91 2100 3675 72 2200203408. I envia'ns el comprovant a alumni@uab.cat.
Ubicació: Sala de Graus, Facultat Filosofia i Lletres de la UAB
Data: Divendres 9, Maig de 2025 - 18:30h
Data fi: Divendres 9, Maig de 2025 - 21:00h
Organitzador: Alumni UAB
Dilluns, 12 Maig, 2025
18:30
La Innovació - Xarxa Alumni de Biociències UAB
Descripció:
T’esperem el proper dilluns 12 de maig a les 18.30h a la sessió d'Innovació amb l'Alfons Cornella.
L'Alfons és expert en ciència, tecnologia i innovació, és autor de nombroses obres (més de 30 llibres i 1000 articles) i ha acompanyat a moltíssimes empreses a construir i dinamitzar equips d'innovació d'èxit a les organitzacions.
La seva xerrada ens inspirarà i engrescarà a innovar, a ser crítics, curiosos... Volem entendre què vol dir innovar, perquè innovar i on radica aquesta innovació. Per últim, voldrem la seva visió de cap a on va el món i què podem fer per millorar-lo...
https://www.linkedin.com/in/acornella/
https://youtu.be/SKT5RCIkIEc - TEDxRosario
https://youtu.be/PHCh-2plWmU - TEDxBarcelona
Aquesta activitat és oberta a tota la comunitat UAB i s'organitza en el marc de la Xarxa Alumni de Biociències de la UAB.
Serà de les 18.30 h a les 21h a la Sala d'Actes de la Facultat de Biociències de la UAB.
Inscripció:
- Si ets alumni, alumnat, PAS o PDI de la UAB, inscriu-te al formulari l'activitat és gratuïta per tu.
- Si NO tens cap vinculació amb la UAB, inscriu-te al formulari i fes una transferència de 20 euros a aquest número de compte per a poder accedir a l'activitat: ES91 2100 3675 72 2200203408. I envia'ns el comprovant a alumni@uab.cat.
Ubicació: Sala d'Actes de la Facultat de Biociències de la UAB
Data: Dilluns 12, Maig de 2025 - 18:30h
Data fi: Dilluns 12, Maig de 2025 - 21:00h
Organitzador: Alumni UAB
Correu electrònic: alumni@uab.cat
Dimarts, 13 Maig, 2025
18:30
Webinar: La fiscalitat de l'advocacia - Xarxa Alumni de Dret UAB
Descripció:
T’esperem el proper dimarts 13 de maig a la sessió sobre «Tributària» de la Xarxa Alumni de Dret de la UAB. Serà a les 18.30 h en format online.
A càrrec de Zuley Fernández, és professora de Dret Financer i Tributari de la Facultat de Dret de la Universitat Autònoma de Barcelona. Va fer el seu doctorat en Dret per la Universitat de Girona. Dins de les seves línies de recerca destaquen la imposició directa i indirecta amb un enfocament de gènere, de sostenibilitat i de desenvolupament tecnològic. Té publicades més de 35 obres repartides entre articles de revista, capítols de llibre i dues monografies. Així mateix, ha estat investigadora en 5 projectes de recerca, en dos dels quals com a investigadora principal. És alhora, docent en altres universitats catalanes com són: la Universitat de Girona, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya. És membre del Comitè Científic de la Xarxa Iberoamericana de Medi Ambient (Equador), del Consell Editorial de la Revista "Honoris" (Mèxic), del Centre d'Estudi de Dones i Dret (UAB) i col·labora amb l'Institut Centreamericà d'Administracions públiques (Costa Rica), i l'Associació Catalana de Municipis
La sessió parlarà sobre els professionals de l'advocacia exerceixen una important tasca en la defensa dels interessos de la justícia i en la protecció dels drets i llibertats dels ciutadans. És evident que la fiscalitat que afecta les rendes obtingudes per l'advocat i el compliment dels seus deures fiscals és una qüestió que no només implica aquests professionals, sinó que és fonamental perquè puguin realitzar correctament la seva activitat. Per això, resulta imprescindible clarificar el règim tributari que afecta l' exercici de l' advocacia a través de l' examen de les diferents operacions amb transcendència fiscal que poden realitzar els advocats en el desenvolupament de la seva professió.
La moderació anirà a càrrec dels Dr. Santiago Robert, professor de la Facultat de Dret i coordinador de la Xarxa Alumni de Dret de la UAB.
Inscripcions:
- Si ets alumni, alumnat, PAS o PDI de la UAB, inscriu-te al formulari, l'activitat és gratuïta per tu.
- Si NO tens cap vinculació amb la UAB, inscriu-te al formulari i fes una transferència de 20 euros a aquest número de compte per a poder accedir a l'activitat: ES91 2100 3675 72 2200203408. I envia'ns el comprovant a alumni@uab.cat.
Organitzat en el marc de la Xarxa Alumni de Dret de la UAB
Ubicació: En línea
Data: Dimarts 13, Maig de 2025 - 18:30h
Data fi: Dimarts 13, Maig de 2025 - 20:00h
Organitzador: Alumni UAB
Correu electrònic: alumni@uab.cat
Dilluns, 26 Maig, 2025
18:00
Masterclass online: "De la caixa al núvol: com abordar amb èxit un projecte de digitalització documental en un centre d'arxiu"
Descripció:
Íngrid Gómez, directora de l’Arxiu Comarcal del Garraf, oferirà el dilluns 26 de maig, a les 18 h, una conferència en línia sobre l’especialització en direcció executiva d’arxius, un perfil professional específic molt sol·licitat en el sector.
La responsable de formació permanent d’Arxivística, Maria Aguilera, presentarà el Diploma d'Expert en Direcció Executiva de Serveis de Gestió de Documents i Arxiu, que iniciarà la propera edició a l’octubre.
Ubicació: Plataforma Online Teams
Data: Dilluns 26, Maig de 2025 - 18:00h
Data fi: Dilluns 26, Maig de 2025 - 19:30h
Organitzador: Àrea de Formació Permanent de l'Escola FUAB Formació
Telèfon: 93 592 97 10
Correu electrònic: coordinacio.esaged@uab.cat
Dimarts, 27 Maig, 2025
17:30
II Trobada Chapter UAB Alumni East Coast
Descripció:
Aquest maig tornem a NY per retrobar-nos i seguir fent xarxa.
L´acte serà una bona oportunitat per saludar-nos i compartir experiències amb altres alumni i persones vinculades a la UAB i al món universitari.
L'acte comptarà amb la presència de:
- Javier Lafuente, Rector de la UAB
- Anabel Galán, Vicerectora d'Estudiants i Ocupabilitat de la UAB
- Maria Pilar Pérez Ordoño, Directora de la Oficina de Nova York de la Delegació del Govern de Catalunya als Estats Units
- Àngels Guimerà, Cap del Gabinet del Rectorat UAB
- Montse Cebrian i Roger Sunyer, Coordinadors del Chapter
- Eva Miquel, Directora d’Alumni UAB.
No hi pots faltar!
Ubicació: Hotel NH Collection NY Madison
Data: Dimarts 27, Maig de 2025 - 17:30h
Data fi: Dimarts 27, Maig de 2025 - 21:00h
Organitzador: Alumni UAB
Correu electrònic: alumni@uab.cat
Dimecres, 28 Maig, 2025
15:30
II Workshop Universitat - Empresa en Arxivística i Gestió Documental
Descripció:
Després de l'èxit de la primera edició, el passat juny de 2023, torna una nova experiència d'intercanvi entre la universitat, i les empreses i entitats dedicades a la gestió de documents, de la informació i dels arxius. El II Workshop Universitat-Empresa en Arxivística i Gestió Documental tindrà lloc el dimecres 28 de maig de 2025, de 15.30 a 19.00 hores, a l'Aula Magna de Casa Convalescència (Carrer de Sant Antoni Maria Claret 171 de Barcelona).
Aquesta iniciativa, pionera en el sector, té com a objectiu reforçar els vincles entre el món empresarial i l'alumnat, les persones titulades i els professionals per tal de facilitar la seva incorporació o millora laboral. Es tracta d'un espai de trobada per conèixer de prop les necessitats del mercat i compartir experiències.
Programa del Workshop
• 15:30h. Obertura de l'espai Workshop i recollida d'acreditacions.
• 16h-16:15h. Inauguració del II Workshop a càrrec de la vicepresidenta executiva de la FUAB, Mari Luz Pacheco, i del director dels Estudis d'Arxivística i Gestió de Documents de l'Escola FUAB Formació, Joan Pérez Ventayol.
• 16:15h-17h. Intervencions de les empreses patrocinadores (Tarima Aula Magna).
• 17h-18:45h. Obertura dels estands empresarials i inici de l'intercanvi professional amb els assistents.
• 18:45h-19h. Intervencions finals de les empreses participants (Tarima Aula Magna).
• 19h-19:15h. Clausura del II Workshop.
Una relació sinèrgica entre Universitat i Empresa
La Universitat i l'Empresa han d'entendre's en una relació sinèrgica per adaptar-se als reptes d'una societat canviant. Mentre la universitat forma futurs professionals, les empreses contribueixen a determinar quines competències són necessàries per afrontar el mercat laboral actual. Aquesta col·laboració beneficia tant l'alumnat com les empreses, garantint una millor preparació i inserció laboral.
Un esdeveniment clau per al sector
El II Workshop Universitat-Empresa en Arxivística i Gestió Documental es consolida com un punt de trobada essencial per als professionals del sector, on les empreses podran exposar la seva missió, projectes i necessitats laborals, mentre els participants podran presentar-se directament a les companyies del sector i explorar noves oportunitats professionals.
No deixis passar aquesta oportunitat! Inscriu-te ara i connecta amb el món empresarial per impulsar la teva carrera professional en arxivística i gestió documental.
Per assistir-hi, us heu d'inscriure prèviament en aquest formulari per confirmar la vostra participació.
Ubicació: Aula Magna de Casa Convalescència (Barcelona)
Data: Dimecres 28, Maig de 2025 - 15:30h
Data fi: Dimecres 28, Maig de 2025 - 19:30h
Organitzador: ESAGED