Alumni
Dimarts, 22 Abril 2025
Dia · Setmana
15:14
VEUS UAB
Descripció:
Torna «Veus UAB», la jornada de xerrades de la UAB que té l’objectiu de compartir amb un públic general coneixements generats a la Universitat que siguin transformadors i inspiradors.
«Veus UAB» és una plataforma de divulgació de la recerca en català que busca difondre i promoure l’ús de la llengua catalana en un àmbit en el qual encara està minoritzada. Són xerrades en vídeo de 8 minuts adreçades a un públic general i, particularment, a l’alumnat de secundària.
En aquesta edició enregistrarem els vídeos el 17 de juliol al teatre de la UAB amb la intenció de divulgar-los en el marc de la Setmana de la Ciència.
Si sou membres de la comunitat universitària i voleu exposar la vostra idea o projecte, empleneu aquest formulari. Un comitè de la Universitat escollirà les propostes, posant especial interès en les que apostin per la multidisciplinarietat i la inclusivitat, tant pel que fa a les persones conferenciants com pel que fa al públic al qual es destinen les accions.
Les persones seleccionades rebran una formació prèvia sobre habilitats de comunicació i també tindran el suport de la UAB per presentar la xerrada i els materials necessaris per fer-la.
Presenteu la vostra proposta fins el 23 de maig!
Ubicació: Sala Teatre, Campus de la UAB
Data: Dimarts 22, Abril de 2025 - 15:14h
Data fi: Dijous 17, Juliol de 2025 - 18:00h
Organitzador: UAB
Dimecres, 4 Juny, 2025
09:00
VIII Congrés Internacional EDO 2025
Descripció:
Impacte de la Intel·ligència Artificial en la gestió del coneixement i les organitzacions a la Societat 5.0
"Compartir coneixement, amb o sense IA, ens desenvolupa com a persones i membres d’una societat"
L'Equip de Desenvolupament Organitzacional (EDO: https://webs.uab.cat/gedo/) de la Universitat Autònoma de Barcelona ha focalitzat des de 2003 una de les seves línies de recerca en l'anàlisi dels processos de creació i gestió del coneixement (CGC) en les organitzacions vinculades amb l'educació i la formació. Per a això, l'EDO ha comptat amb el finançament del Ministeri d'Educació, del Ministeri de Ciència i Innovació i el Ministeri d'Economia i Competitivitat. Des de l'any 2007, aquesta línia de recerca se centra en l'anàlisi dels processos de CGC en les comunitats de pràctica (CoP), i últimament, en la cultura d'Aprenentatge i Intel·ligència col·lectiva en les organitzacions, així com en la incidència que hi té la IA. El Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO: https://www.criedo-uab.cat/) integra actualment a l'EDO i continua amb aquest llegat.
Tanmateix, el grup d'investigació EDO està compromès, per vocació i compromís social, a aproximar el coneixement generat a la societat, en general, i a altres professionals i acadèmics interessats en les seves línies de recerca. Seguint aquesta premissa, el 2003 va organitzar les primeres jornades específiques de l'EDO amb l'objectiu de generar debat entorn de diferents tipus d'estratègies de formació en les organitzacions. El 2010 inicia, amb la col·laboració del Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (CEJFE), el Congrés Internacional EDO (CIEDO), del qual es realitza una segona edició l'any 2012, i una tercera, quarta, cinquena, sisena i setena edicions el 2014, 2016, 2018, 2020 i 2023 que també compta amb la col·laboració de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya (EAPC). D'aquesta manera es considera el CIEDO com una de les activitats de major impacte en l'àmbit internacional vinculades amb la temàtica abordada.
Per a l'any 2025, totes tres institucions organitzen el VIII Congrés Internacional EDO amb el lema "Impacte de la Intel·ligència Artificial en la gestió del coneixement i de les organitzacions a la Societat 5.0" amb l'objectiu d'analitzar l'aprenentatge de les organitzacions al context actual.
Els objectius del congrés són:
- Analitzar i debatre sobre els nous plantejaments i les estratègies utilitzades en els processos de creació i gestió del coneixement col·lectiu i, sobretot, els relacionats amb la cultura d'aprenentatge a les organitzacions.
- Fomentar l'intercanvi d'investigacions, experiències i bones pràctiques sobre la promoció de la conversa, l'aprenentatge social i informal al lloc de treball i la cultura d'aprenentatge a les organitzacions.
- Valorar nous formats d'aprenentatge, intel·ligència col·lectiva i participació social en el desenvolupament dels professionals i les organitzacions.
- Promoure línies de treball conjuntes entre la Universitat, l'Administració Pública i el sector privat sobre la cultura d'aprenentatge i intel·ligència col·lectiva a les organitzacions.
- Compartir i impulsar el rol clau de les persones en el desenvolupament de les organitzacions i de la societat fent compatibles els desenvolupaments personal, professional, institucional i social.
Més informació del programa:
Programa | VIII Congreso Internacional EDO 2025 | UAB
REGISTRE CIEDO 2025
Tant si vols assistir al congrés matriculant-te com si vols aportar una contribució que pugui ser seleccionada pel comitè científic, has de registrar-te primer.
Després de confirmar la teva alta a través del missatge que t'enviarem al compte de correu proporcionada, podràs accedir per tramitar la teva matriculació al congrés o aportar contribucions.
El preu d'inscripció al Congrés és:
- Matrícula Individual reduïda: 280 € (pagament fins al 17 de març 2025 31 de març 2025)
- Matrícula Individual: 340 € (pagament a partir del 18 de març 2025 1 d'abril 2025)
- Matrícula Institucional reduïda* (6 persones): 1.380 € (pagament fins al 17 de març 2025 31 de març 2025)
- Matrícula Institucional* (6 persones): 1.740 € (pagament a partir del 18 de març 2025 1 d'abril 2025)
- Matrícula Estudiant reduïda**: 150 € (pagament fins al 17 de març 2025 31 de març 2025)
- Matrícula Estudiant**: 200 € (pagament a partir del 18 de març 2025 1 d'abril 2025)
- Matrícula membre RETINDE i ALUMNI UAB: 10% de descompte sobre el valor de la matrícula individual.
Ubicació: Barcelona
Data: Dimecres 4, Juny de 2025 - 09:00h
Data fi: Divendres 6, Juny de 2025 - 21:00h
Telèfon: +34 935 86 88 31
Correu electrònic: edo@uab.cat
Dijous, 12 Juny, 2025
18:30
Viure i treballar millor amb la IA - Xarxa Alumni de Relacions Laborals
Descripció:
T’esperem el pròxim dijous 12 de juny a la sessió de la Xarxa Alumni de Relacions Laborals de la UAB sobre "Viure i treballar millor amb la IA". Serà a les 18.15 h a Sala de Vistes de la Facultat de Dret de la UAB, Campus de la UAB.
A càrrec de Carles Argemí, expert en transformar la manera com treballem gràcies a la intel·ligència artificial. És director del màster en IA aplicada al negoci i creador del mètode SPEEDMASTER, una metodologia que ha ajudat centenars de professionals a aplicar la IA de forma pràctica, ràpida i efectiva.
Amb una trajectòria que combina consultoria internacional, emprenedoria i formació, Carles ha convertit la IA en una eina propera i útil per a qualsevol entorn professional. El seu enfocament és clar: viure i treballar millor gràcies a la tecnologia.
La sessió serà una experiència formativa divertida, inspiradora i 100% aplicable.
Descobreix com la intel·ligència artificial pot transformar el teu dia a dia a l'oficina en aquest curs-conferència dinàmic! Et mostrarem les accions més habituals on la IA pot fer meravelles, i podràs escollir el format i la duració que millor s'adaptin als teus objectius entre les tres propostes que segueixen.
Objectius:
- Descobrir com la IA pot ser una aliada per resoldre problemes quotidians a la feina.
- Aprendre eines concretes per guanyar temps, millorar processos i reduir tasques repetitives.
- Desenvolupar una mentalitat creativa i resolutiva aplicant IA al dia a dia professional.
- Conèixer casos reals i divertits per entendre el potencial transformador de la IA.
PROGRAMA
Sala de Vistes de la Facultat de Dret de la UAB, Campus de la UAB.
- 18.00 h - Arribada i acreditacions.
- 18.15 h - Inauguració a càrrec del Sr. Jaume Bombardó, consultor de RRHH, professor i coordinador de la Xarxa Alumni de Relacions Laborals de la UAB.
- 18.30 h - Inici de la sessió sobre Viure i treballar millor amb la IA.
- 19:45 h - Torn de preguntes.
- 20:15 h a 21 h - Networking al voltant d'un pica-pica.
No perdis l'oportunitat de portar la teva oficina al següent nivell amb la tecnologia del futur!
Inscripció:
-Si ets alumni, alumnat, PAS o PDI de la UAB, inscriu-te al formulari, l'activitat és gratuïta per tu.
-Si NO tens cap vinculació amb la UAB, inscriu-te al formulari i fes una transferència de 20 euros a aquest número de compte per a poder accedir a l'activitat: ES91 2100 3675 72 2200203408. I envia'ns el comprovant a alumni@uab.cat
Ubicació: Sala de Vistes de la Facultat de Dret de la UAB.
Data: Dijous 12, Juny de 2025 - 18:30h
Data fi: Dijous 12, Juny de 2025 - 21:00h
Organitzador: Alumni UAB
Correu electrònic: alumni@uab.cat
Dijous, 19 Juny, 2025
18:30
Configuració legal del dret a l'habitatge: quin ha sigut el seu impacte? - Xarxa Alumni de Dret de la UAB
Descripció:
T’esperem el proper dijous 19 de juny a la sessió sobre: Configuració legal del dret a l'habitatge: quin ha sigut el seu impacte?, de la Xarxa Alumni de Dret de la UAB. Serà a les 18.30 h en format online.
A càrrec de Anna Olestí, Advocada i ha desenvolupat bona part de la seva trajectòria en l'àmbit del dret a un habitatge per a persones que es troben en situació de risc d'exclusió residencial. Ha treballat en diferents fundacions i entitats compromeses amb els drets socials, especialment en la defensa del dret a l'habitatge. Està vinculada a moviments socials que lluiten per la justícia social i els drets polítics, socials i econòmics. Actualment, forma part de l’equip jurídic d’Arrels Fundació, una entitat de defensa dels drets de les persones en situació de sensellarisme
La sessió parla d'abordar des d'una perspectiva legal i jurisprudencial quina ha sigut l'evolució de la legislació en matèria d'habitatge i analitzar quin impacte han tingut sobre les condicions de vida de la societat. He pensat que també seria interessant situar quin paper han tingut els sindicats d'habitatge i les plataformes d'afectades per la hipoteca en els últims anys en relació a l'empitjorament i l'encariment del mercat de l'habitatge i com l'Estat ha intervingut en aquest.
La moderació anirà a càrrec dels Dr. Santiago Robert, professor de la Facultat de Dret i coordinador de la Xarxa Alumni de Dret de la UAB.
Inscripcions:
- Si ets alumni, alumnat, PAS o PDI de la UAB, inscriu-te al formulari, l'activitat és gratuïta per tu.
- Si NO tens cap vinculació amb la UAB, inscriu-te al formulari i fes una transferència de 20 euros a aquest número de compte per a poder accedir a l'activitat: ES91 2100 3675 72 2200203408. I envia'ns el comprovant a alumni@uab.cat.
Organitzat en el marc de la Xarxa Alumni de Dret de la UAB
Ubicació: En línia
Data: Dijous 19, Juny de 2025 - 18:30h
Data fi: Dijous 19, Juny de 2025 - 20:00h
Organitzador: Alumni UAB
Correu electrònic: alumni@uab.cat