Creativitat i sostenibilitat al concurs anual d'innovació alimentària del Grau en CTA
Aquest esdeveniment, ja consolidat al calendari acadèmic del grau, permet a l’alumnat posar en pràctica els seus coneixements i adquirir competències clau en innovació, sostenibilitat i treball en equip, apropant-los al món professional a través d’una experiència enriquidora i creativa.

Aquest 29 de maig, l’alumnat de 3r curs del Grau en Ciència i Tecnologia dels Aliments (CTA) ha dut a terme el tradicional concurs de desenvolupament de nous aliments, dins l’assignatura Desenvolupament i Innovació.
En aquesta edició, s’han presentat nou productes innovadors que posen en valor la recerca de solucions alimentàries creatives, sostenibles i amb potencial de mercat. El jurat, format per professorat i professionals del sector, ha distingit quatre propostes destacades:
Primer premi: Món Meló, una crema freda de meló amb crostons, elaborada aprofitant la totalitat del fruit: les llavors s’utilitzen per fer la farina dels crostons, i la pectina de la pell s’empra com a espessidor natural per a la crema. El projecte també va sobresortir pel seu packaging atractiu i funcional.
Segon premi: Watun Umai, un nigiri vegà a base de síndria, elaborat amb tècniques de textura i sabor sorprenents i envasat en atmosfera protectora per garantir-ne la conservació.
Tercer premi (ex aequo):
- Choco Brun, una crema caramel·litzada untable elaborada a partir de sèrum làctic de formatgeria, disponible en versions amb sucre i sense.
- Trifachick, un lot de tres salses amb diferents condimentacions fetes a base d’aquafaba, acompanyades d’un snack cruixent de cigrons.
Enhorabona a tot l’alumnat per l’esforç i la creativitat demostrats en les vostres propostes culinàries!