Lucía Pallarés rep el Premi IEEE AESS al millor Treball Final de Màster
L’estudiant de doctorat, Lucia Pallarés Rodríguez, del grup SPCOMNAV de l’Escola d’Enginyeria de la UAB ha estat reconeguda pel seu treball sobre tècniques innovadores de detecció i mitigació d’interferències en receptors GNSS.

Lucía Pallarés Rodríguez, actualment estudiant de doctorat al grup de recerca SPCOMNAV de l’Escola d’Enginyeria de la UAB, ha estat guardonada amb el Premi al millor Treball Final de Màster (TFM) pel capítol espanyol de la IEEE Aerospace and Electronic Systems Society (AESS).
El seu treball, titulat “Interference detection and mitigation in GNSS receivers exploiting spatial diversity”, es va desenvolupar en el marc del Màster Universitari en Enginyeria de Telecomunicació de la UAB i ha estat seleccionat per un tribunal extern com el millor TFM presentat en l’edició 2024. La recerca proposa noves tècniques per detectar i mitigar interferències i errors de propagació multicamí en receptors GNSS equipats amb múltiples antenes.
Part del projecte es va dur a terme durant una estada de recerca de sis mesos a l’Agència Espacial Europea (ESA), en el marc del seu programa de Student Internships. Aquest guardó suposa un reconeixement internacional al talent jove format a la nostra Escola i a la recerca d’excel·lència que es genera des del grup SPCOMNAV.
Aquest èxit també posa en valor el paper de les dones en l’àmbit de l’enginyeria i la recerca tecnològica, en línia amb l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 5 sobre la Igualtat de Gènere, que promou l’accés i la participació plena de les dones en tots els àmbits del coneixement i la innovació.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
-
Igualtat de gènere