L'Escola acull una reunió del projecte europeu ThinkGAME adreçat a elaborar propostes de gamificació en educació a l'àmbit STEM
Els passats 3 i 4 de juny, l’Escola d’Enginyeria ha reunit especialistes i docents de diferents àmbits TIC i d’enginyeria en el marc del projecte ThinkGAME adreçat a elaborar propostes educatives de participació activa basades en gamificació dintre de l’àmbit STEM.

La trobada, celebrada a l’Escola d’Enginyeria, ha estat organitzada pel Dept. de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes que participa del projecte de la mà dels professors Montse Meneses, Carles Pedret, Jorge Bernal i Ramon Vilanova, del Dept. De Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes i el Dept. De Ciències de la Computació. En aquesta trobada s’han analitzat propostes de gamificació basades en les eines disponibles en els espais docents d’ús comú com son Moodle i Sakai (LMS - Learning Management Systems). Aquest fet possibilita la transferència d’experiències i una millor escalabilitat de les propostes donat l’extensiu ús d’aquestes plataformes.
Aquesta trobada s’ha fet en el marc del projecte ERASMUS+ Strategic Partnerships ThinkGAME (Cooperation to implement Creative Thinking and Gamification for innovative online training of STEM students), on hi participen, a més de la UAB de la mà del Dept de Telecomunicacions I Enginyeria de Sistemes, la Universitat “Dunarea de Jos” University of Galati i la Petroleum University of Ploiesty, le sdues de Romania, l’Instituto Politecnico de Bragança, Portugal, així com la Università da Malta, de Malta.
L'objectiu d'aquest projecte sorgeix de la necessitat de millorar les capacitats dels professors per incorporar mètodes innovadors en els sistemes d'aprenentatge telemàtics. La iniciativa ThinkGame aprofita l'experiència docent, les habilitats pedagògiques i les competències tecnològiques de tots els socis del projecte per desenvolupar una metodologia i una prova de concepte per als professors que busquen crear contingut educatiu digital que motivi els estudiants a desenvolupar les seves habilitats de pensament creatiu.
En aquesta reunió s’han validat un primer conjunt de desenvolupaments així com les propostes per les corresponents propostes de gamificació, tan per assignatures de programació com de matemàtiques. Les primeres implementacions han mostrat una major implicació de l’alumnat així com tendències que mostren una millora en l’assistència a les sessions de problemes. Per tant, com una de les opcions a considerar a l’hora de plantejar estratègies per combatre l’absentisme.
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
-
Educació de qualitat