Els projectes que realitzen els estudiants participants en mSchools Awards requereixen aprendre a programar i es desenvolupen amb plataformes de programació com el MIT App Inventor o similars. Aquests projectes poden ser presentats en el concurs mSchools Awards que cada any se celebra al mes de juny.
Per tal de facilitar i acompanyar la feina dels docents d'ESO, Batxillerat i cicles Formatius participants en App Education, mSchools, es proposa la creació una comunitat de mentors formada per estudiants d’enginyeries d’àmbit TIC de Catalunya. Aquests mentors poden intervenir en diferents àmbits del projecte i en diferents moments del curs escolar, a petició dels docents.
El programa que s’inicia, vol facilitar que els estudiants universitaris de carreres de l’àmbit TIC puguin participar en el programa mSchools com a mentors TIC, amb un enfocament especial en l'àmbit de la programació.
Els docents d’ESO, Batxillerat i cicles Formatius participants en mSchools App Education que ho demanin, podran rebre suport d’aquests experts TIC.
El projecte de mentors de MSchools es realitzarà amb estudiants de carreres d’enginyeries TIC de diverses universitats catalanes. Per fer-ho els estudiants obtindran crèdits RAC.
Els crèdits RAC són crèdits que els estudiants obtenen per realitzar activitats universitàries que no formen part del seu pla d'estudis i que complementen o enriqueixen la formació en altres àmbits de les competències del seu títol/ la formació en altres àmbits més transversals de la seva titulació, i que es concreten en propostes de voluntariat, esports, d'àmbit cultural...
Els alumnes universitaris que vulguin esdevenir mentors TIC s’hauran de registrar a la seva universitat per optar al crèdit RAC.
Hauran de fer 2 sessions de formació entre novembre i desembre en línia per estar preparats el mes de gener. La formació serà:
1-  Formació (4h):
-          Sessió 1 (2h)
                    o   Què és mSchools?
                    o   Emprenedoria.
                    o   Context de manca de titulacions TIC.
                    o   Manca de noies TIC.
                    o   Context d’alumnat i professorat.
-          Sessió 2 (2h)
                    o   Formació App Inventor
                    o   Tipologia de projectes que cobreixen les apps
                    o   Exemples d’app.
                    o   Anàlisi d’alguns exemples presentats.
 
A partir del mes de gener, es farà un calendari d’assignacions dels alumnes i centres per fer les tasques d’assessorament i mentoria als docents.
Requisits de l’estudiant de suport:
Atès que els participants com a mentors hauran de treballar amb menors d’edat, caldrà que tinguin el Certificat de delictes de naturalesa sexual emès pel Ministeri de Justícia.
2- Assessorament a centres (21h)
 Un cop rebuda la petició per part del centre, els experts TIC es posaran en contacte per correu electrònic per tancar una reunió telemàtica amb el docent. En aquesta trobada el docent ha de plantejar els dubtes i preguntes. L’expert TIC les pot resoldre immediatament o buscar solucions per presentar en una trobada posterior.
Cada intervenció a un grup de centre equivaldria aproximadament a 3h:
	-  2h d’intervenció al centre
 
	- 1h de preparació i resolució de problemes posteriors
 
Els experts TIC podran resoldre dubtes principalment en les àrees de:
	- Viabilitat dels projectes proposats.
 
	- Disseny d’apps
 
	- Interfícies d'usuari
 
	- Programació en diferents llenguatges.
 
	- Funcionament d’App Inventor i altres entorns (Kodular, Thunkable, etc.)
 
	- Bases de dades i d’altres elements.
 
Els alumnes podran en algun cas ser membres del jurat.
Els estudiants mentors rebran de la seva universitat 1 crèdit d’activitat social.