Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat

El professor del Departament, Daniel Arrébola, convida a les exalumnes de Periodisme de la UAB, Marina Sánchez i Lara Torrano, que comparteixen la seva experiència professional amb futurs comunicadors.

15 des. 2025
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El retrobament entre generacions de comunicadors va ser l’eix central de la darrera sessió de l’assignatura Fonaments Tecnològics de la Comunicació del Grau de Comunicació de les Organitzacions. Lara Torrano (experta en protocol i comunicació de marca) i Marina Sánchez (periodista del departament digital d’RTVE), ambdues exalumnes de la promoció 2010-14, van ser convidades pel professor del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, Daniel Arrébola, a oferir una xerrada magistral. La sessió va ser un èxit de participació i va connectar la teoria acadèmica amb la realitat laboral.

Lara Torrano i Marina Sánchez
Lara Torrano (esquerra), Marina Sánchez (dreta) el dia de la xerrada amb el professor del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, Daniel Arrébola.

La trobada va tenir lloc a la Facultat de Ciències de la Comunicació i va aplegar els prop de 70 estudiants matriculats a l’assignatura. El professor responsable d’organitzar la xerrada i membre del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, Daniel Arrébola, va destacar la satisfacció de retrobar-se amb les seves companyes de promoció i veure l'interès generat en els futurs professionals.

Durant les tres hores de sessió, l’alumnat va gaudir d'una exposició molt pràctica: Lara Torrano, reconeguda com a experta en comunicació, protocol i relacions públiques, va compartir les claus essencials per causar una primera impressió positiva en l'àmbit professional i per a la gestió efectiva de la imatge de marca personal.

Per la seva banda, Marina Sánchez, professional amb una sòlida trajectòria a la Radiotelevisió Espanyola (RTVE), va oferir una visió privilegiada del periodisme digital i audiovisual dins d'una gran corporació mediàtica, posant en valor l'adaptació constant al canvi tecnològic.

L'èxit de la sessió es va mesurar en la intensa participació i escolta activa dels estudiants, que van demostrar un enorme interès a conèixer el "després de la universitat". L’intercanvi va ser una lliçó de networking, emoció i coneixement. Aquestes iniciatives reforcen el vincle entre els estudis de la UAB i el mercat professional.

Dins de: