Reconeixement als nostres estudiants en la participació d'enguany al Pitching de la "Setmana del Talent Audiovisual" organitzada del 24 al 28 de novembre pel Clúster Audiovisual de Catalunya
De les 5 categories del Pitching Audiovisual, la UAB s’emporta el ‘Premi al Desenvolupament de Videojocs’ per Sorority Rush, d’Alexandra Teixidó, i de ‘Noves Tecnologies i Experiències Immersives’ per Cartografies invisibles, d’Humbert Torrego.
Organitzada pel Clúster Audiovisual de Catalunya, la Setmana del Talent Audiovisual engloba una sèrie d’activitats amb el propòsit estratègic d’establir vincles i lligams del talent emergent dels centres universitaris en l’àmbit audiovisual amb professionals del sector. A més de comptar amb el Pitching Audiovisual, el plat fort de l’esdeveniment, durant aquesta setmana es porten a terme altres propostes molt interessants com el mercat de nous professionals, tallers, conferències i sessions de networking.
Durant l’esdeveniment, celebrat a l'Auditori del Disseny Hub de Barcelona del 24 al 28 de novembre d’enguany, la UAB ha estat la universitat que ha aportart més projectes seleccionats, amb 6 d’un total de 38 projectes seleccionats entre les diferents universitats catalanes. Aquests projectes, en fase de desenvolupament, han estat presentats pels nostres estudiants davant d’un panel de professionals del sector audiovisual, amb molt bona rebuda en general. En concret, s’han presentat tres projectes a la categoria de ‘Ficció’, dos a ‘Noves Tecnologies i Experiències Immersives’ i un a ‘Videojocs’.
Al Pitching de Ficció s’han presentat 10 projectes de diverses universitats de Catalunya i l’Estat Espanyol. Per part de la UAB, han participat al pitching de ‘Ficció’ tres projectes: Un últim esforç, d’Anna Tortosa i Laura Morales, La cumbre de las bestias, d’Esther López Encinas i Aaron Arbonés, i Kiitos, Ona, de Gemma Benet i Alba Bellsolà.
En la categoria de Videojocs, Alexandra Teixidó, alumna del Grau en Comunicació Interactiva, ha guanyat el pitching amb la presentació impecable de Sorority Rush, una ambiciosa proposta d’aventura gràfica centrada en les germandats nord-americanes.
Per altra banda, en la categoria de Noves Tecnologies i Experiències Inmersives, s’ha imposat el projecte Cartografies Invisibles,d'Humbert Torrego, i ha quedat finalista el projecte El último acto, de Xènia Bonifacio i Luca Bonzano, estudiants del grau en Comunicació Audiovisual.
En definitiva, la participació de la UAB a la Setmana del Talent ha estat tot un èxit, i el més important: els projectes guanyadors i els nostres estudiants rebran com a premi 2000 euros i 40 hores de mentoria especialitzada durant 3 mesos per fer créixer els seus respectius projectes. L’any vinent hi tornarem, com sempre, amb més alumnes brillants i projectes inspiradors.
Premis otorgats:
- Premi al Desenvolupament de Ficció per Ikaw Mag-Sabi de Jelwen Arconado (ESDI - URL).
- Premi al Desenvolupament de No Ficció per Cartografia del record, de Sama Salloum (UPF).
- Premi al Desenvolupament d'Entreteniment per Caracremada, de Lourdes Pérez Sala (UVic-UCC).
- Premi al Desenvolupament de Videojocs per Sorority Rush, d'Alexandra Teixidó (UAB).
- Premi al Desenvolupament de Noves Tecnologies i Experiències Immersives per Cartografies invisibles, d’Humbert Torrego (UAB).
- Premi Especial de la Indústria per Matrescencia, de Claudia Vizuete i Andrea Lajara (TecnoCampus).
Enllaços d’interès:
- Web de la Setmana del Talent (podeu consultar tots els projectes): https://www.clusteraudiovisual.cat/talentaudiovisual/
- Noticia del Disseny Hub: https://www.dissenyhub.barcelona/ca/activitat/setmana-del-talent-audiovisual-1
-
Crònica de la Setmana del Talent al linkedin del Clúster Audiovisual de Catalunya:
https://www.linkedin.com/company/cl%C3%BAster-audiovisual-de-catalunya/posts/?feedView=all