Cinc professors del Departament presenten les seves recerques al Congrés "The Social Impact of Sports Communication: (Sports) Media, Engagement, and Activism in the Digital Sphere"
Els dies 13, 14 i 15 d’octubre la Sports University Colgne (Alemanya) va acollir el congrés, organitzat pel TWG “Communication and Sport“ d’ECREA.
La ponència titulada “Personal Growth Vs. Agonizing Victory: Representing Human and Olympic Values in Sports Films” ha estat presentada per Ludovico Longhi, Iliana Ferrer i Daniel Arrébola. La recerca se centra en la dicotomia entre la idea de creixement personal (o valors de desenvolupament) i la victòria a qualsevol preu (o valors competitius) a les narratives cinematogràfiques.
L'estudi ha utilitzat el Protocol EVA (Estratègia de Valorització Audiovisual), una metodologia implementada per la Scientific Association for the Evaluation and Assessment of Audiovisual (AEVA). El protocol, creat per Ángel Rodríguez i Norminanda Montoya, permet mesurar la intensitat amb què el públic percep diferents valors a escala (anomenada Value Power). La recollida de dades es va fer mitjançant una enquesta col·lectiva via codi QR després d'una projecció de films esportius.
D’altra banda, Iliana Ferrer, Marta Narberhaus i Luisa Martínez han presentat la comunicació “Gendered framing and media visibility: Representation of Female Athletes in Spanish TV News During the Paris 2024 Olympic Games”. El context de l’estudi s’emmarca en un moment històric en que si bé s’ha assolit la paritat pel que fa a participació als Jocs Olímpics, encara persisteix una infrarepresentació de les atletes femenines als mitjans de comunicació. En la part qualitativa, destaca que es manté una representació estereotipada de les atletes femenines, i és que elles son més descrites en termes de vida personal, aparença física i emocions, mentre els seus companys homes reben una cobertura relacionada amb la seva fortalesa o capacitats.
L’estudi també contempla categories com la narrativa de la cobertura informativa, el llenguatge inclusiu o l’ús de les imatges seguint les directius de l’IOC, que el 2018 va publicar al Portrayal Guidelines for gender-equal, fair, and inclusive representation.