Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat

Tres tesis doctorals defensades aquesta setmana al Departament

29 oct. 2025
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Aquesta setmana, el Departament ha estat especialment actiu amb la defensa de tres tesis doctorals centrades en àmbits tan diversos com la comunicació, les xarxes socials i la representació de la diversitat.

Defensa 3 Tesis

Dimarts al matí, TingTing Yan va defensar la seva tesi titulada “The impact of personal characteristics and content shared by Chinese LGBTQ influencers on audience engagement: A quantitative analysis of digital interaction in DouYin and BiliBili”, dirigida per la Dra. Amparo Huertas. La recerca analitza la influència dels influencers LGBTQ a les xarxes socials xineses, especialment a DouYin i BiliBili, i com les seves característiques personals i el contingut dels vídeos afecten la interacció del públic. Els resultats mostren que l’expertesa i l’atractiu dels influencers de les xarxes socials incrementen la interactivitat digital, mentre que la confiança no té un impacte significatiu. L’estudi aporta evidències empíriques sobre els mecanismes de la comunicació persuasiva en entorns digitals.

El mateix dimarts, a la tarda, Esmeralda A. Vázquez-Tapia va defensar la seva tesi titulada “Modelos de representación LGBTIQ+ en las ficciones audiovisuales seriadas y respuestas de las audiencias adolescentes: un análisis cross-cultural”, sota la direcció de la Dra. Maite Soto-Sanfiel i la Dra. Beatriz González de Garay, centrada en la representació LGBTIQ+ en ficcions seriades disponibles en serveis de vídeo sota demanda (VOD) i en la recepció d’aquestes narratives per part d’audiències adolescents d’Espanya i Mèxic. Mitjançant un disseny metodològic mixt, la investigació mostra que tant les històries de victimització com les que no ho són poden fomentar actituds més positives cap a les persones lesbianes, sempre que generin empatia i implicació emocional. La tesi destaca el paper transformador de les ficcions quotidianes i afectives en la reducció del prejudici.

Finalment, dimecres al matí, Iffat Massod va presentar la seva tesi titulada “Effects of Visual Images on Political Socialization of Pakistan’s Social Media Users”, dirigida per la Dra. Maria Gutiérrez. Basada en la teoria de l’aprenentatge social, aquesta recerca examina com les imatges polítiques difoses a les xarxes socials influeixen en la socialització política dels joves pakistanesos. Mitjançant un enfocament mixt que combina enquestes i entrevistes, la tesi evidencia el paper central de les xarxes socials com a espai de conscienciació i participació política juvenil.

Amb aquestes tres defenses, el Departament celebra la culminació de tres treballs de recerca que aporten noves perspectives sobre la comunicació digital, la representació de la diversitat i la participació social en contextos internacionals.

Dins de: