Un equip d'investigadors del Departament liderat pel professor Òscar Coromina obté un projecte competitiu de la Fundació la Caixa
El projecte té com a objectiu principal desenvolupar un mapa a gran escala i fonamentat empíricament de l'entorn dels creadors de contingut de YouTube a Espanya i Portugal. També examinarà com interactuen els creadors, el públic i els discursos per donar forma a les comunitats dins del que han batejat com a Sistema de Mitjans Alternatius de YouTube (SMAY), centrant-se en analitzar les narratives, estratègies d'interacció i incentius impulsats per la plataforma.

El projecte competitiu està liderat per l'investigador i professor del Departament Òscar Coromina i ha estat escollit en la Social Research Call de 2025 de la Fundació La Caixa. La crida ha estat molt competitiva perquè de les 547 propostes presentades per a investigar temes socias només s'han finançat 18 projectes, un 3%. De fet la Universitat Autònoma de Barcelona és la institució amb més projectes seleccionats amb 4, un 22% del total.
El projecte té una durada de dos anys i estarà finançat amb 114.754,2€. El projecte porta per títol "Social Media & Democratic Life: InvestigatingYouTube as Alternative Media System". A l'equip investigador hi participen també altres professores del Departament com la Celina Navarro Bosch, la Fernanda Pires de Sá i la Gemma Gómez Bernal, el professor del Departament de Periodisme de la Universitat Autònoma de Barcelona, Luiz Peres-Neto, la professora Ariadna Matamoros Fernandez, de la University College Dublin, la professora de les Illes Balears, Júlia Vilasís-Pamos, la profesora Sofia P. Caldeira, de la Lusófona University, Adrià Padilla, professor d'EUNCET Business School de Barcelona i Bernhard Rieder, de la Universitat d'Amsterdam.