La professora del Departament, Luisa Martínez-García, participa a la reunió del grup de recerca Global Media Monitoring Project 2025
La professora Luisa Martínez-García ha participat en l’edició 2025 del Global Media Monitoring Project (GMMP) i amb altres investigadores, ha contribuït a detectar estereotips i desequilibris en la representació de les dones a les notícies a escala global.

El passat 6 de maig, la professora Luisa Martínez-García, del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat, juntament amb Maddalena Fedele, Maria Adell i Adrien Faure-Carvallo, personal investigador de la Facultat d’Informació i Mitjans Audiovisuals (FIMA) de la Universitat de Barcelona, i la investigadora independent Olivia Blanchard, van participar en el Global Media Monitoring Project (GMMP) 2025.
La jornada de seguiment es va fer de manera simultània a més de 120 països, amb la participació de milers de voluntaris —entre ells, investigadors, estudiants, professionals dels mitjans i activistes socials—. Tots ells van analitzar notícies de ràdio, premsa escrita, mitjans digitals i televisió per detectar desigualtats de gènere, estereotips i desequilibris en la presència de dones i homes a les informacions.
El GMMP, impulsat i coordinat per la World Association for Christian Communication (WACC), es duu a terme cada cinc anys des del 1995. Aquesta setena edició, que coincideix amb el 30è aniversari, amplia la sèrie històrica de dades i incorpora noves temàtiques d’anàlisi, com ara la cobertura mediàtica de la intel·ligència artificial, el canvi climàtic o la violència de gènere a través de la tecnologia, sempre des d’una òptica feminista i de justícia de gènere.
L’anterior edició del GMMP (2020) ja alertava que, si no es produïen canvis rellevants, caldrien com a mínim 67 anys per aconseguir la igualtat de gènere als mitjans de comunicació tradicionals. Els resultats preliminars de l’edició del 2025 es presentaran el proper setembre davant l'Assemblea General de les Nacions Unides, coincidint amb la revisió dels 30 anys de la Plataforma d’Acció de Pequín.
Més enllà de la seva dimensió com a estudi global, el GMMP és també una eina d’incidència per promoure un canvi real en la representació de les dones als mitjans. Les dades d’aquesta setena edició tornen a posar en evidència una realitat que persisteix: les dones continuen sent invisibilitzades en les notícies, ja que només apareixen en un 25 % dels casos com a protagonistes o fonts informatives.