Tinet Rubira, Director de Gestmusic Endemol presenta al departament l'adaptació de formats per a OTT's: El cas "d'Operación Triunfo" 2023 i 2025
La master class del Director de Gestmusic Endemol, Tinet Rubira a la sala de Graus de la Facultat del passat 4 d'abril ha estat organitzada dins de l'assignatura de Gèneres Televisius, del professor Angel Custodio Gómez, membre del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat.

Tinet Rubira, una de les figures més influents del panorama televisiu espanyol i exalumne de la Facultat i de la Universitat Autònoma de Barcelona ha compartit la seva àmplia experiència en la indústria de l'entreteniment i la seva evolució de la televisió lineal a les OTT. La professora Matilde Delgado ha fet la presentació i Rubira ha exposat el seu recorregut professional: va des dels seus primers èxits com el programa Plàstic als anys 90, el fenomen Tu cara me suena el 2011 que, després de l'èxit a Espanya, s'ha convertit en un format global que s’ha exportat a més de 40 països. Per últim, Operación Triunfo (OT), un format que, segons ell, s'ha caracteritzat per la seva atenció constant al públic i les seves necessitats. En particular, va destacar el gran èxit d'OT 2023, quan Espanya es va convertir en el primer país a emetre el programa en directe a través d'Amazon Prime a nivell mundial, un assoliment que ni plataformes com Disney+ ni Netflix havien aconseguit encara i que va suposar un desafiament tecnològic que es va superar gràcies a la qualitat de l’equip tècnic i humà de Gestmusic i per la capacitat tecnològica d’Amazon i el seu sistema de servidors AWS, que va aconseguir una transmissió amb 0 latència, clau per una experiència òptima en un programa musical.
La master class va concloure amb una sessió de preguntes on Rubira va detallar diversos aspectes tècnics i operatius del programa. Entre els temes tractats, la dificultat d’aconseguir els drets d'autor de les cançons i el seu elevat cost econòmic i recursos humans, els elevats costos de producció, les fases de preparació i gravació, els processos de selecció dels participants d'Operación Triunfo, així com l'enfocament de la publicitat en l'entorn de les OTTs.