Conferències dels Premis Nobel 2025 a les Facultats de Ciències i de Biociències de la UAB
Un any més, i amb motiu dels Premis Nobel atorgats l’any 2025, les Facultats de Ciències i Biociències celebraran una nova edició de les “Xerrades al voltant de la Ciència”.
L’esdeveniment tindrà lloc el 12 de desembre a les 15:00 h a la Sala d’Actesde l’Edifici C de la UAB.
L’acte començarà amb la benvinguda conjunta dels degans de la Facultat de Biociències i de la Facultat de Ciències, seguida de les tres conferències programades,cadascuna dedicada a un dels Premis Nobel científics d’enguany.
- Química: Metal-Organic Frameworks (MOFs): l’art d’organitzar el buit.A càrrec del Dr. Arnau Carné-Sánchez, investigador Ramón y Cajal.
- Fisiologia o Medicina: La revolució de les cèl·lules T reguladores en la immunologia moderna. A càrrec de Mercè Martí Ripoll, del Departament de Biologia Cel·lular de Fisiologia i d’Immunologia de la UAB.
- Física: El premi Nobel de Física de 2025: la mecànica quàntica dels circuits elèctrics. A càrrec de Pol Forn Díaz, investigador de l’Institut de Física d’Altes Energies(IFAE).
Finalment, s’obrirà un torn de preguntes que permetrà a l’audiència dialogar amb elsponents i aprofundir en els temes tractats, generant un debat científic enriquidor.
Podreu veure l’acte complet en streaming a través d’aquest enllaç: https://youtube.com/live/rprQHe1kqv0?feature=share