Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Bases Conceptuals de la Rehabilitació Neuropsicològica |
6 ECTS |
Obligatòria |
Fonaments Teòrics per a la Rehabilitació Neuropsicològica en el Dany Cerebral i Trastorns del Neurodesenvolupament |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Clíniques I. Exploració Neuropsicològica en Població Adulta |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Clíniques II. Exploració Neuropsicològica en Població Infanto-Juvenil |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Clíniques III. Semiologia Neuropsicològica en Població Adulta |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Clíniques IV. Semiologia Neuropsicològica en Població Infanto-juvenil |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Clíniques V. Rehabilitació Neuropsicològica en Població Adulta |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Clíniques VI. Rehabilitació Neuropsicològica en Població Infanto-juvenil |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Clíniques VII. Entorn i Família |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques Clíniques VIII. Treball Interdisciplinar en Neurorrehabilitació |
12 ECTS |
Obligatòria |
Treball de Final de Màster |
6 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Conèixer els models i teories actuals sobre la relació entre el sistema nerviós, dominis cognitius, conducta i emoció.
- Conèixer les principals eines d'avaluació neuropsicològiques emprades amb pacients amb alternacions neuropsicològiques associades a un dany cerebral o un trastorn del neurodesenvolupament.
- Redactar informes neuropsicològics que recullin el funcionament del pacient amb alteracions neuropsicològiques d'orígen neurològic.
- Dissenyar, desenvolupar i supervisar plans terapèutics a partir de l'estudi crític i analític dels perfils neuropsicològics que s'obtenen de l'administració d'instruments de valoració diagnòstica.
- Utilitzar estratègies d'intervenció neuropsicològiques -a nivell cognitiu, conductual i emocional-.
- Avaluar l'impacte de les intervencions terapèutiques.
- Identificar i formular problemes d'investigació clínica-aplicada en el context de la pràctica professional.
- Demostrar habilitats d'aprenentatge autònom per continuar la seva formació en l'àmbit de la rehabilitació neuropsicològica.
Competències transversals
- Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu en el treball.
- Demostrar respecte a la diversitat i compromís ètic.
- Treballar en equips multidisciplinaris compartint coneixements de manera responsable.
- Demostrar responsabilitat en la presa de decisions.
- Revisar i analitzar la literatura científica.
- Incorporar metodologies de treball.
- Relacionar els coneixements amb la pràctica professional.
- Demostrar habilitats d'autoaprenentatge.
- Respectar els principis deontològics de la pràctica clínica.
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Rehabilitació Neuropsicològica