Continguts

El pla d'estudis del màster es divideix en cinc assignatures obligatòries i una assignatura corresponent al treball final de grau que capaciten a l'alumne de continguts, habilitats i competències per a comprendre i exercir diverses responsabilitats en l'àmbit de la direcció d'art de diversos sectors de la comunicació.

Les assignatures son:

A1. Planificació de la comunicació i la direcció d'art (6). Te per objectiu situar a l'alumnat en un punt de partida comú, familiaritzant-lo amb els conceptes i des tècniques de la comunicació, la creativitat, l'estratègia, les tàctiques, els brífings, etc.
A2. Direcció d'art en publicitat (12). Profunditza en l'àmbit publicitari, concretament el les habilitats i les responsabilitats de la figura del director d'art avui sorgit de la dupla amb el copy en l'equip creatiu. Mostra a l'alumnat les eines i presenta experiències, trajectòries i casos pràctics.
A3. Direcció d'art i branding (12). Estableix el branding i la creació d'identitat visual com els elements sobre els que pivota la conceptualització en l'àmbit de la creació visual. Mostra a l'alumnat les eines i presenta experiències, trajectòries i casos pràctics.
A4. Direcció d'art audiovisual (9). Exposa el context del departament de la direcció d'art en l'estructura de la producció audiovisual mostrant els vincles amb la direcció de fotografia i el departament de disseny de producció. Mostra a l'alumnat les eines, els processos i presenta experiències, trajectòries i casos pràctics.
A5. Direcció d'art i fotografia (6). Un dels àmbits on més influència té la direcció d'art i on més oblidada està de vegades és en la creació de les imatges. L'objectiu de l'assignatura és presentar el paper de la fotografia com a pilar de molts projectes creatius, endinsar-se en l'àmbit de la creació d'imatges a través de programari o intel·ligència artificial i dominar la llum per assolir els efectes necessaris per transmetre el que busca un encàrrec específic.
A6. TFM. Projecte de direcció d'art (15). Com a treball final de màster es presenta a l'alumne la opció de tria entre dos encàrrecs professionals reals. Un brífing publicitari amb un alt volum de producció audiovisual i un encàrrec audiovisual amb una alta necessitat de desenvolupament de branding. L'alumne haurà de resoldre el projecte en grup.

Assignatura Crèdits Caràcter

Planificació de la Comunicació i la Direcció d'Art

6 ECTS

Obligatòria

Direcció d'Art en Publicitat

12 ECTS

Obligatòria

Direcció d'Art en Branding

12 ECTS

Obligatòria

Direcció d'Art Audiovisual

9 ECTS

Obligatòria

Dirección d'Art en Fotografia

6 ECTS

Obligatòria

TFM. Projecte de Direcció d'Art

15 ECTS

Obligatòria

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

CONEIXEMENT

KT01. Identificar els conceptes bàsics vinculats a la comunicació.
KT02. Distingir els elements, formes i processos de la creativitat en els àmbits publicitari i cinematogràfic.
KT03. Distingir els elements tecnològics necessaris per a la creació de peces audiovisuals complexes.
KT04. Identificar els processos, les estructures i les tècniques de la comunicació, el disseny, la publicitat i l'audiovisual.
KT05. Identificar els principis i conceptes per a la projecció d'una marca o producte.

HABILITAT

ST01. Transmetre informació, idees i solucions de manera adequada a una audiència especialitzada o generalista respectant la diversitat lingüística, les realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
ST02. Actuar amb compromís amb el rigor i la qualitat en l'exigència professional i amb respecte per la diversitat lingüística, les realitats socials, culturals, de gènere i econòmiques diverses.
ST03. Tenir la capacitat de recollir i interpretar dades rellevants d'un briefing o d'un encàrrec de producció gràfica o audiovisual per identificar-ne els actors més rellevants i crear discursos visuals.
ST04. Crear missatges visuals i audiovisuals per als diferents suports i en els diferents formats que permeti l'evolució tecnològica del sectors gràfic i audiovisual.
ST05. Identificar necessitats de públics i audiències així com també les noves realitats de l'entorn que permetin conceptualitzar i traduir en imatges gràfiques i audiovisuals
ST06. Interpretar les qüestions principals relacionades amb la societat de la informació que faciliten la creació de nous missatges i noves imatges, el seu funcionament i les diverses tendències associades.
ST07. Operar en diferents entorns informàtics, digitals i d'AI associats a les múltiples disciplines de la comunicació.

COMPETÈNCIES

CT01. Aplicar els conceptes, els mètodes i les tècniques pròpies de la comunicació i la direcció d'art per formular i desenvolupar productes visuals i audiovisuals
CT02. Implementar un guió audiovisual desplegant tots els elements propis de la direcció d'art.
CT03. Implementar un concepte creatiu de branding o publicitari desenvolupant-me tot l'univers creatiu, gràfic i audiovisual associat.
CT04. Exercir les responsabilitats de l'àrea de comunicació i la direcció d'art associades a una organització (empresa, agència, productora audiovisual).
CT05. Exercir les responsabilitats i la coordinació de la direcció d'art d'un projecte audiovisual (cinematogràfic, documental, etc.) i/o publicitari, la coordinació d'espais ambientació, escenografia i objectes, el vestuari i l'attrezzo i la il·luminació.
CT06. Gestionar el pressupost i el calendari de treball d'un projecte de direcció d'art en els àmbits del disseny i el branding, la publicitat, la direcció artística i la fotografia cercant la optimització dels recursos i del temps de desenvolupament dels projectes.

Títol que s'obté

Màster de Formació Permanent en Direcció d'Art i Comunicació

Vols rebre més informació?