Curs en Tècniques de Comunicació Aplicades a la Investigació (Declaració Policial) (Octubre)

Presentació

Les declaracions i entrevistes que la seguretat pública(policial) i privada, i en general els investigadors, practiquen a les víctimes, testimonis i sospitosos de crims, són en general, elements crítics dels processos d'investigació.
En general en aquests entorns, encara que es coneixen molts mites sobre les tècniques de declaració, hi ha molt pocs estudis sistematitzats sobre aquestes tècniques.

Per això, els professionals acostumen a basar-se principalment en la pròpia experiència i en la pràctica per abordar cada nou cas.
Com qualsevol altres habilitats socials, les declaracions i les entrevistes dels responsables de seguretat i policials requereixen el coneixement i domini de determinades tècniques que van més enllà de la mera pràctica o la intuïció.

En aquest curs es mostraran aquestes tècniques seguint el sistema formatiu de l'Acadèmia Nacional del FBI.

Mòdul 1 Introducció.

Mòdul 2 Legislació.

Mòdul 3 Aspectes Teòrics.
Tècniques d'entrevista.
- L'escolta activa.
- Riscos de les entrevistes.
- Els mites de les declaracions.
- Tècniques específiques d'entrevista i declaració.
T. de l'embut de deducció.
Estructura de la declaració de víctimes i testimonis segons la tècnica de l'embut de deducció.
L'estructura de l'entrevista amb sospitosos segons la tècnica de l'embut de deducció.
- La Programació Neurolinguistica.
Aplicació del PNL a les declaracions de testimonis.
- Tècniques d'entrevista cognitiva.
Aplicació de l'ÈC a la declaració de testimonis.
La declaració com a procés de comunicació.

Tècniques de detecció de mentides
- Motius per a mentir.
- Tipus de mentides.
- Classificacions dels mentiders segons el DSM IV.
- La conducta no verbal en el procés de l'engany.
- La conducta verbal en el procés de l'engany.
- Aplicació de tècniques especifiques per a la detecció de conductes d'engany durant la conducció de les entrevistes amb sospitosos.

La confessió
- Factors que justifiquen la confessió.
- Fases i regles bàsiques de conducció d'interrogatori.

Objectius

Aquest curs servirà per a dotar als alumnes de competències per a obtenir resultats positius:

- de les entrevistes i declaracions de testimonis i víctimes.
- dels interrogatoris de sospitosos.

A treves del curs l'alumne coneixerà i practicarà tècniques per a conduir eficaçment les entrevistes, detectar conductes d'engany i convèncer als sospitosos perquè relatin la veritat.

Requisits d'accés

Aquest programa està adreçat a:

- professionals de la Seguretat Privada i Pública
- membres de les Forces i Cossos de Seguretat
- Psicòlegs, Criminòlegs, Periodistes
- interessats en Seguretat i Prevenció

Francesc Gómez Macià

Telèfon: 935817177

Correu electrònic: formacio.continuada.epsi@uab.cat

Web: http://www.seguretatintegral.org

Curs d'especialització UAB

9a Edició
Places: 18
Orientació: Professional
Codi de l'estudi: 3451/9
Modalitat: Semipresencial
Lloc: Escola de Prevenció i Seguretat Integral, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)
Dates: del 14/02/2018 al 14/03/2018
Idioma de docència:
Castellà (50%), Català (50%)
Centres responsables:
Escola de Prevenció i Seguretat Integral
Títol que s'obté:
Certificat d'Aprofitament del curs en Tècniques de Comunicació Aplicades a la Investigació (Declaració Policial).

Contacta directament amb la coordinació del programa *Camps obligatoris

Rebràs còpia de la teva consulta per e-mail immediatament i a més t'adjuntem un PDF amb tota la informació del programa.