Pla d'estudis Màster Oficial - Recerca en Comunicació i Periodisme

Perfil d'ingrés

El perfil de l'estudiant d'aquest màster és el d'una persona amb unes qualitats basades en tres aspectes: capacitats, coneixements previs i interessos.

- Capacitat per a analitzar fenòmens de manera abstracta, per a revisar, criticar i sintetitzar anàlisis, assaigs i articles, per a distingir, relacionar i ordenar conceptes, per a organitzar el temps, per a col·laborar en equips i per a adaptar-se als canvis.

- Coneixements sobre mitjans de comunicació, mètodes d'investigació qualitativa i anglès a nivell d'usuari avançat B2.1 del Marc europeu comú de referència.

- Interès per aprofundir en l'anàlisi dels processos de comunicació de masses, per conèixer les metodologies de recerca, les interaccions entre els mitjans de comunicació i les persones i entre els mitjans i la societat.

Competències bàsiques

  • Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
  • Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
  • Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

Competències específiques

  • Dissenyar, crear i desenvolupar projectes bàsics d'investigació en Periodisme i Ciències de la Comunicació.
  • Dissenyar, crear i desenvolupar projectes de recerca aplicada en Periodisme i Ciències de la Comunicació.
  • Assessorar, orientar i avaluar projectes d'investigació-acció en Periodisme i Ciències de la Comunicació.
  • Assessorar, orientar i avaluar projectes en matèria de Ciberperiodisme, Polítiques de Comunicació i Comunicació andrològica.
  • Crear i gestionar publicacions científiques relacionades amb les Ciències de la Comunicació i el Periodisme.
  • Organitzar i gestionar activitats científiques com ara congressos, trobades, jornades i seminaris en Periodisme i Ciències de la Comunicació.

Competències transversals

  • Treballar de forma autònoma, resolent problemes i prenent decisions.
  • Analitzar, sintetitzar, organitzar i planificar la informació.
  • Comunicar de forma oral i escrita coneixements en castellà, català i anglès.
  • Treballar en equips de manera interdisciplinària.
  • Posseir raonament crític, compromís ètic i social i tenir respecte a la diversitat ia la multiculturalitat.
  • Adaptar-se a noves situacions, tenir capacitat de lideratge i iniciativa mantenint la creativitat.
  • Generar propostes innovadores i competitives en la investigació.