Mireia Alonso, més de 15 anys com a professional d'esdeveniments

Mireia Alonso explica la seva experiència professional en organització i producció d'esdeveniments

Mireia Alonso, Graduada en Direcció Hotelera de l'Escola, va oferir una xerrada als estudiants de 3r i 4t curs dels Graus, per explicar com és treballar en l'àmbit del turisme d'esdeveniments a partir de la seva experiència professional de més de 15 anys.

11/01/2018

"Un sector apassionant però on hi has de posar molta dedicació i esforç" aquest és el missatge principal que Mireia Alonso va transmetre als estudiants de 3r i 4rt curs dels Graus que van assistir a la seva xerrada, que es va celebrar el dimecres 10 de gener, per explicar com es treballar en l'àmbit del turisme d'esdeveniments, sector en el qual fa més de 15 anys en què hi treballa.

La Mireia es va graduar en Direcció Hotelera a l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera, i fruit de les pràctiques que va realitzar durant els estudis a l'Hotel Claris de Barcelona, va començar a introduir-se en el sector MICE.

La seva trajectòria professional en aquest camp s'ha desenvolupat en hotels, agències i Destination Management Companies (DMC), en les cadenes hoteleres Derby Hotels Collection, Hotel Fira Palace Barcelona i Prestige Hotels, i en les empreses especialitzades en esdeveniments Creative Spirit i MCI Group, desenvolupant diferents càrrecs.

Actualment és la Production Manager de MCI Group (divisió Barcelona), companyia internacional expandida en 32 països i especialitzada en gestió de reunions i esdeveniments, organització de congressos i la seva producció, i ofereix serveis professionals i serveis de comunicació creatius, entre altres.

Mireia Alonso és la responsable d'un equip de persones encarregades de la producció d'esdeveniments i del seu sistema de logística. La seva tasca principal és conèixer les necessitats del client i el missatge que pretén donar amb la celebració de l'acte, i idear la seva part conceptual.

La ponent va destacar que treballar en el sector MICE representa molta dedicació i esforç, ja que és una feina de moltes hores, sense horaris fixos, treballant molts caps de setmana, i tenint disponibilitat a viatjar; però que és un molt apassionant, i gratificant. També va explicar que els professionals poden assolir posicions intermitges de responsabilitat en uns 5 anys, si s'esforcen i treballent molt.

Per a finalitzar la seva intervenció, va oferir una sèrie de recomanacions als estudiants sobre aquest camp esmentant que cal tenir sempre molt de respecte al clients, proveïdors i a totes les persones que intervenen a l'hora d'organitzar un esdeveniment, ser sempre coherents, treballar i esforçar-se molt, i tenir un bon domini de l'anglès, que és imprescindible. I sobretot, que els hi ha d'agradar i apassionar el turisme d'esdeveniments per convertir-se en bons professionals.

 

Notícies relacionades

Totes les notícies