La UAB participa en el primer Sistema d’Informació i Intel·ligència Turística

La rectora de la UAB, Margarita Arboix, i el secretari d’Empresa i Competitivitat, Joan Aregio, han signat aquest juliol el conveni del nou Sistema d’Informació i Intel·ligència Turística per Catalunya (SIITC). L’acte ha comptat amb la presència de Maria Noguera, directora de l’Escola de Turisme i Direcció Hotelera.

Foto: Agència Catalana de Turisme

28/07/2017

El secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Joan Aregio, ha presentat el nou SIITC en un acte a Barcelona on han participat la rectora de la UAB, Margarita Arboix; la directora de l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera, Maria Noguera; i representants d’altres centres universitaris i agents del sector turístic. L’acte ha tingut lloc aquest matí a la Sala Cotxeres del Palau Robert de Barcelona.
 
El SIITC és un sistema de generació de coneixement sobre el turisme de Catalunya únic a l’Estat. L’objectiu és generar un nou flux d’intercanvi d’informació i optimitzar la informació ja existent entre diferents institucions que conformen el sector del turisme.
 
Aquest treball conjunt permetrà definir millor les necessitats del mercat i millorar la competitivitat de les empreses. Però la prioritat ha de ser, tal i com ha destacat el responsable de recerca de l’Escola, Albert Saló: “transferir un coneixement que retorni a la societat i que sigui útil pel futur desenvolupament del sector turístic”.
 
Una oportunitat per a la recerca
 
El sistema és una de les mesures implementades per la Generalitat en forma de xarxes instrumentals de coneixement i intel·ligència que integrarà institucions, empreses i universitats i centres de recerca. En aquesta línia, l’EUTDH, pot aportar com a institució “una llarga trajectòria en estudis vinculats al turisme i al sector hoteler”.
 
En relació a les eines de transferència, l’Escola disposa d’un servei d’assessorament de consultoria i expertesa del seu professorat per compartir coneixement amb entitats turístiques del territori, ja que l’Escola té una estreta relació amb les realitats d’àrees clau com Barcelona, o el Vallès Occidental i Oriental.
 
L’EUTDH té també interès en potenciar la recerca investigadora i, segons Albert Saló, precisament un dels principals impediments amb què s’han trobat fins ara les institucions d’àmbit universitari “és la manca de dades a nivell microeconòmic que puguin ser aplicades i tinguin implicacions pel sector”.
 
A més de la Universitat Autònoma de Barcelona, 9 universitats també han signat el conveni, juntament amb la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya (Confecat), l’Ajuntament de Barcelona, Turisme de Barcelona, la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, el Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, i el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.

 

Notícies relacionades

Els representants de l’Escola a Maastricht guanyen el 2n premi de l’EMCup2018

Els 4 estudiants de Grau han aconseguit la 2ª posició i guanyen el premi al 'Millor vídeo de presentació’. César Mulet és també guardonat amb el "The best networker". En aquesta 10ª edició, l’Escola ha obtingut el seu millor resultat després de participar en cinc ocasions a la competició europea, on enguany s’hi han presentat un total de 33 escoles.   Llegir més

Ja tenim guanyadora del concurs d'Instagram!

La fotografia guardonada és la d'@ariannn___, de l'Institut de Polinyà. El concurs d'Instagram 'Viu les #PortesObertesUABTurisme' donava la oportunitat als futurs estudiants de l'Escola de guanyar una tablet durant l'assistència a les Jornades de Portes Obertes.  Llegir més

Totes les notícies