La formació en arxivística i les TIC, experiència del professor Remo Suppi

TIC Arxivística
El professor Remo Suppi, professor de “Sistemes d’Informació” del Màster en Arxivística i Gestió de Documents, descriu en un article les conclusions sobre la nova metodologia aplicada a l’assignatura sobre competències en l’àmbit TIC.

18/04/2018

Durant el curs 2017-2018, es va decidir reformular l’assignatura “Sistemes d’Informació” del Màster Oficial en Arxivística i Gestió de Documents, enfocada a conèixer les tecnologies de la informació i la comunicació, la seva arquitectura i aplicacions en el món de l’arxivística.  

 
El nou canvi de paradigma, evident per a totes les disciplines i àmbits professionals, ha suposat una revolució també a les aules. Amb aquesta premissa, el professor Remo Suppi reflexiona en un article sobre aquests canvis aplicats en l’assignatura, i com els estudiants han pogut combinar els coneixements teòrics amb els pràctics.  
 
L’article “Experiències en l’assignatura de Sistemes d’Informació del Màster en Arxivística i Gestió de Documents”, narra com es va plantejar una nova planificació de l’assignatura, que es va dividir en tres grans eixos: la “Introducció als Sistemes d’Informació”, l’”Arquitectura d’un sistema d’informació”, i “Casos d’anàlisi d’ús funcional i integradors”.  
 
En cada un dels temes, els estudiants van poder “analitzar la importància i l’evolució” de conceptes essencials d’avui i varen posar en pràctica els coneixements mitjançant tasques concretes. Unes experiències per a l’alumnat que, segons el docent, van resultar molt positives i van ajudar a “desmitificar” l’atribuïda complexitat en l’ús avançat de les TIC. 
 
Entre les tasques assignades, hi havia la gestió i compartició de continguts amb la plataforma Nebula de la UAB, la creació d’una Màquina Virtual pròpia amb el programari lliure Linux (Ubuntu), la creació d’una pàgina web en un entorn Wordpress, o el desplegament i posada en funcionament d’una col·lecció a la plataforma de gestió de repositoris digitals, Omeka.  
 
Com a conclusions finals, el professor Remo Suppi posa en valor aquesta prova pilot en l’assignatura i remarca la satisfacció mostrada per part dels estudiants.