Els estudiants de 2n i 3r dels Graus milloren la gestió de les seves soft skills

Estudiants i el coach al finalitzar la sessió sobre personal mapping de Mapstell.

El centre va organitzar diverses activitats participatives per millorar les competències professionals i personals dels estudiants de 2n i 3r dels Graus, en el marc de la celebració dels 25 anys dels estudis en Turisme a la UAB. El coach i alumni César Mulet va dirigir les dinàmiques de grup on l'alumnat va enfortir la cohesió i vincles amb els companys i companyes, i va aprendre a gestionar les habilitats més de caire emocional o soft skills.

25/01/2023

Els dies 17, 18 i 19 de gener, el centre va organitzar un conjunt d'activitats per als estudiants de 2n i 3 curs dels Graus en Turisme, Turisme en Anglès i Direcció Hotelera amb motiu de la commemoració els 25 anys dels estudis de Turisme a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Els tallers i dinàmiques estaven enfocades a enfortir els vincles amb els companys i companyes de l'aula, afavorir la cohesió de grup, i adquirir i millorar les competències professionals com el lideratge i la comunicació, i habilitats més de caire emocional o softskills per l'autoconeixement de cada estudiant per tal d'establir objectius personals i laborals, i vèncer les pors i prejudicis.

Les jornades van ser dirigides pel coach i alumni, César Mulet, amb el suport i recursos oferts per l'empresa Mapstell, dedicada a l'elaboració de ‘personalmapping’, o ‘mapes visuals’ que descriuen els perfils de conducta de les persones a fi de millorar la comunicació i el treball en equip a les empreses. Hi van col·laborar també en les dinàmiques organitzades les professores Gemma Sagué i María José Aguar.

Entre les activitats realitzades cal destacar un circuit a cegues on els alumnes havien de seguir un itinerari amb els ulls embenats, seguint les indicacions dels seus companys d'equip, i on es treballava la confiança i saber veure el món a través dels ulls dels altres. També una cadena humana on cada estudiant dibuixava a l'espatlla del company/a de davant un objecte, símbol, lletra o número que havia d'encertar, i d'aquesta forma aprendre a comunicar i a estar concentrat/da en una sola part del cos. Una altra dinàmica interessant i divertida va ser la de cercar maneres per protegir un ou de xocolata, amb cartulines i globus perquè no es trenqués durant la caiguda des d'un tercer pis, i on els estudiants desenvolupaven la seva creativitat i la pressa de decisions, entre altres habilitats.

 

Estudiants creant un sistema perquè no es trenqui l'ou de xocolata durant la caiguda
Estudiants creant un sistema perquè no es trenqui l'ou de xocolata abans de llançar-lo des d'un tercer pis.