Resultats del 17 al 20 de 131
Autor: Aquesta publicació, coordinada per Andrew Monnickendam (UAB) i editada per David Owen (UAB) i Cristina Pividori (UPC), deriva d'una conferència celebrada a la Universitat Autònoma de Barcelona el desembre de 2012, que va reunir a professors de diferents universitats per discutir enfocaments sobre l'ensenyament de la narrativitat en la classe de literatura en llengua estrangera. La iniciativa sorgeix en el marc del projecte interuniversitari titulat “Between the Lines: Lectura comprensiva de textos literaris en llengua estrangera " amb el finançament de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca, AGAUR (MQD 00121).
Resum: Per tal de contrarestar l'excessiva preocupació dels nostres alumnes amb aspectes superficials de l'estudi i l'anàlisi literari i poder facilitar la comprensió d’elements textuals més rellevants, aquesta publicació destaca la qüestió de la narrativitat en l'ensenyament de la literatura en llengua estrangera. Les contribucions s'inspiren tant en els fracassos com en els èxits de classe, i en les opinions i experiències resultants dels col·legues en l'àmbit intra i interuniversitari. Tot i que cada assaig aborda un àmbit específic de recerca i discussió, la premissa compartida és que no pot haver-hi un ensenyament efectiu si els alumnes no poden desenvolupar i expandir els límits de la seva comprensió crítica davant de qualsevol gènere literari. http://betweenthelinespublication.wordpress.com/
Editorial: Punctum Any d'edició: 2013
Autor: Publicat per l’Enciclopèdia Catalana i l’Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC), aquest diccionari, el primer en català dedicat a la teledetecció, ha estat elaborat per Xavier Pons, professor de Geografia la UAB i col·laborador del CREAF, amb la participació d’Anna Arcalís, col·laboradora del Màster en Teledetecció i SIG de la UAB.
Resum: La confecció d'aquest diccionari, que consta de gairebé 600 pàgines, 3.484 entrades, índexs de termes en anglès i castellà, i dos annexos de les regions espectrals en longituds d’ona i freqüències (amb sinònims), ha requerit cinc anys de feina de recerca de fonts originals, càlculs de característiques de sensors satel·litaris i aeroportats de tota mena i una llarga tasca de reflexió terminològica per a dotar la llengua catalana de les millors adaptacions dels termes d'aquesta disciplina, tan transversal, que connecta des de l'orbitografia, la física, els sensors, l'estadística espacial, els usos i cobertes del sòl i la seva dinàmica, etc.
Editorial: Enciclopèdia Catalana i l’Institut Cartogràfic de Catalunya (ICC). Any d'edició: 2012
Autor: Susan Robertson (Universitat de Bristol), Karen Mundy i Francine Menashy (Universitat de Toronto) i Antoni Verger, investigador Ramón y Cajal al Departament de Sociologia de la UAB, són els editors d'aquest volum. Membre del grup de recerca Globalització, Educació i polítiques socials (GEPS), Verger té com a principals àrees de recerca, d'una banda, la governança educativa global i el rol dels organismes internacionals, xarxes de societat civil i el sector privat en la política educativa internacional i, d'altra banda, l'anàlisi de la privatització educativa, les aliances public-privat i els quasi-mercats educatius i el seu impacte en les desigualtats educatives.
Resum: Aquest llibre reuneix a acadèmics i a investigadors de diverses organitzacions internacionals per explorar les complexitats de l'establiment d'associacions publico-privades (APP) en l'àmbit educatiu. El llibre posa de relleu que les APP han alterat la relació entre l'estat i l'educació i han contribuït a promoure canvis en la governança educativa en múltiples escales, des de la local fins a la global. El llibre es basa en les teories més avançades de les relacions internacionals per desenvolupar una perspectiva única sobre la governança global de l'educació. La seva lectura resultarà interessant tant per als estudiosos com per als professionals de la política pública i de l'educació.
Editorial: Edward Elgar Publishing Any d'edició: 2012
Autor: Joan Serrallonga, Just Casas i Manuel Santirso són professors de la Universitat Autònoma de Barcelona, on també es van doctorar. Sota la direcció del primer d'ells, formen l'equip investigador del projecte "Viure en guerra: la zonal lleial a la República, 1936-1939". Aquest s'ha definit des del principi com un esforç conjunt per recuperar i divulgar la memòria de les condicions de vida i treball d'aquells difícils temps.
Resum: Com es viu diàriament durant una guerra? Fins i tot en la lluita més sagnant, la vida no s'atura: tant al front com a la rereguarda, les persones atenen seva subsistència, però també els seus deures, els seus desitjos, fins i tot els seus somnis. Tots s'afanyen sobre un espai que de sobte s'ha transformat en un perillós joc d'estratègia. La Guerra Civil Espanyola no va ser una excepció. El present llibre reconstrueix, en difícil i aconseguida síntesi històrica, la vida i el treball quotidians al costat lleial a la República. Va ser un altre combat, una lluita silenciosa que avui segueix sent necessari conèixer i recordar.
Editorial: Edicions UAB Any d'edició: 2013
Resultats del 17 al 20 de 131
2025 Universitat Autònoma de Barcelona
B.11870-2012 ISSN: 2014-6388