6th Annual Conference of ECREA ‘Journalism and Communication Education’ Temporary Working Group | ||
![]() |
||
![]() ![]() ![]() ![]() A Barcelona, a la sisena conferència anual de l'ECREA TW Periodisme i Comunicació Educació TWG ', volem fer una ullada més de recerca en les relacions multifacètiques entre l'educació, la tecnologia i els futurs professionals de medios digitals nadius. L'entorn educatiu ha experimentat profundes transformacions en les últimes dècades: específicament oferir cursos de pregrau i postgrau en l'àrea de comunicació, ja que s'enfronta a nous desafiaments que evolucionen ràpidament. D'una banda, la formació de futurs professionals en el camp de la comunicació i el periodisme s'ha vist directament afectat pels canvis tecnològics introduïts pel ciberespai i els successius desenvolupaments de la xarxa: web 2.0 o web social, web 3.0 o web semàntica i web 4.0 o el «internet de les coses». D'altra banda, els mètodes d'ensenyament de segle XX i la tecnologia de segle XXI representen una bretxa generacional com cap altra. Els Gen ZERS són «nadius digitals»: els nostres estudiants van créixer no només amb ordinadors i accés a internet, sinó també amb telèfons intel·ligents, xarxes socials i dispositius mòbils, i per tant no estan interessats en l'aprenentatge passiu tradicional. El paper de la comunicació i l'educació periodística, per tant, no és només proporcionar als futurs periodistes o comunicadors noves habilitats tecnològiques (Ekdale, et. A l'. 2015), sinó principalment preparar-los per adaptar-se a un món en ràpid moviment on les coses poden canviar gairebé mes a mes a mesura que la interfície entre els humans i el món digital s'acosta cada vegada més (Frost 2018). La comunicació, en altres paraules, pot considerar-se una «nova professió de el coneixement» (Donsbach 2014). Ja fa trenta anys, Dennis (1988) va qualificar el debat entre professió i educació com «un diàleg de sords»: avui en dia, l'augment de l'audiència com a productora de notícies, és a dir, el sorgiment de ciutadans (Campbell 2015) i el periodisme participatiu, desafia als periodistes i comunicadors professionals a repensar les seves identitats professionals i la seva comprensió de la seva funció en la societat (Lewis 2012; Robinson 2010; Wahl-Jorgensen 2015). En 2017, Nieman Lab i el Reuters Institute Prediction Report van destacar que, entre els principals reptes a què s'enfronten el periodisme i la comunicació, les tecnologies mòbils, la realitat augmentada, la intel·ligència artificial i el Big Data són les més importants (Nieman Lab 2017; Reuters 2017). A Barcelona, a la sisena conferència anual de l'ECREA TW Periodisme i Comunicació Educació TWG ', volem fer una ullada més de prop a les relacions multifacètiques entre l'educació, la tecnologia i els futurs professionals de mitjans digitals nadius. D'aquesta manera, el convidem a enviar investigacions acadèmiques i experiències basades en projectes i diversos enfocaments (teòrics, metodològics o empírics) que poden referir-se, però no es limiten a les següents àrees temàtiques: - L'evolució de nous perfils professionals emergents: periodisme multimèdia, periodista de dades, community manager, SEO, contingut de marca, etc. Recordeu que convidem contribucions en diversos formats, pàg. Ex. Tallers, panells i presentacions de conferències. Les presentacions de les conferències involucren resultats d'investigació i / o treball teòric rellevant a el tema de la conferència. Envieu un resum (màx. 500 paraules, sense incloure referències), que descrigui l'estat de l'estudi o projecte de recerca, així com la/les pregunta/es de recerca o hipòtesis, troballes i conclusió/ns. També encoratgem a enviar treballs en progrés, p.e: noves idees teòriques o metodològiques que desitja discutir amb els seus companys en la conferència. Els panells consisteixen en diverses presentacions que aborden un tema comú des de diferents perspectives. Els panells estan programats per a una hora, inclòs el feedback. Les propostes de el panell han d'incloure una descripció del tema i un objectiu general de el panell, abordant la rellevància del tema per al tema de la conferència (400 paraules). La proposta també ha de suggerir una cadira per servir com a moderador i ha d'incloure un breu resum de cadascuna de les presentacions (màx. 200 paraules cadascuna). Les sessions dels tallers estan orientades a la pràctica. Les propostes han d'incloure una descripció de l'taller (màx. 500 paraules) amb un tema i un objectiu de taller clarament definits, i diverses preguntes o tasques per al debat, així com una indicació de la durada de la sessió. La conferència tindrà lloc el dimecres 13 de maig de 2021.
Equip Directiu: Dr. Santiago Tejedor (Santiago.Tejedor@uab.cat); Dra. Cristina Pulido (Cristina.Pulido@uab.cat); Ricardo Carniel (ricardo.carniel@uab.cat) (Head of committee) / University Autonoma of Barcelona (UAB) / Spain |
||
![]() |
||
![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
||
Anar a Notícies |