Finançament per publicar

Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)

L'afiliació de la UAB a l'Institutional Open Access Program (IOAP) permet al personal de recerca de la Universitat reduir en un 10 % els costos per publicar en qualsevol de les més de 200 revistes científiques de l'editor Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI).

Quan l'autor lliuri el seu article a la revista ho haurà de fer des del seu correu de la UAB per tal que automàticament quedi identificat com a membre de la universitat i pugui gaudir del descompte.
Cal tenir present que si un autor pot optar a diferents tipus de descompte MDPI (perquè a banda de pertànyer a la UAB també pertany al comitè editorial d’una publicació MDPI, o perquè també és revisor d’una de les publicacions de l’editorial, etc.) aquests descomptes no són acumulatius: l’autor haurà de decidir si s’acull al descompte institucional o a qualsevol dels altres descomptes.

Emerald Publishing

Mitjançant un acord del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), la UAB gaudeix d’abonaments per cobrir el 100% del cost de publicació en obert dels articles que hagin estat acceptats en aquesta editorial durant el període 2021/2023. Concretament la UAB disposa de:

• 2021: 3 abonaments d’APC
  • 2022: 4 abonaments d’APC
  • 2023: 4 abonaments d’APC

Per poder gaudir d’un abonament cal ser “corresponding author / main author”, s’ha de fer servir l’adreça de correu-e institucional de la UAB en el moment de lliurar el treball dins la plataforma Scholar One i triar l’opció “Yes, I want to publish my article as Open Access and my institution is eligible for a prepaid APC voucher que trobareu a l’apartat Open Access (OA) durant aquest lliurament.

Trobareu més informació a la web de l’editorial i a la “Step-by-step guide

Sage journals

Aquest proveïdor proporciona un 15% de descompte als investigadors de la UAB per publicar en les seves revistes Open Access.
Podeu consultar aquests títols a la pestanya “Títols Gold OA (15% descompte)” que trobareu al document Llistat títols Sage.

ACS Chemistry for Life

Aquest editor aplica uns descomptes als investigadors UAB per a publicar articles en accés obert a les revistes híbrides subscrites per la universitat, així com també hi ha descomptes si els investigadors són membres d'ACS:

ACS descomptes

• ACS AuthorsChoice: preus per als autors de la universitat.
  • ACS AuthorChoice discounted price for ACS members at "All ACS Publications" subscribing institutions: preus per aquells autors de la universitat que, a més, també són membres de l’ACS.

Contacte: digital.utp@uab.cat